امام جمعه ایلام:

مرز مهران نزدیک‌ترین و امن‌ترین مرز برای تردد به عتبات عالیات است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: بیشتر زائران مرز مهران را به عنوان نزدیک‌ترین و امن‌ترین گذرگاه برای تردد به عتبات عالیات انتخاب می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۲۱۶۶۹

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار امام جمعه ایلام  در نشست اربعین در پایانه مرزی مهران با حضور معاون اول رییس جمهور اظهار کرد: مردم و مسئولان استان ایلام باید با همه توان از ظرفیت‌های لازم برای ایفای نقش فرهنگی در میزبانی از زائران اربعین استفاده کنند.

وی با اشاره به توجه دولت سیزدهم در زیرساخت‌های اربعین افزود: تغییرات صورت گرفته در زیرساخت‌های اربعین استان قابل تقدیر و نیازمند استمرار است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه در این ایام شاهد افزایش تردد زائران از مرز مهران برای شرکت در کنگره عظیم اربعین حسینی هستیم، تصریح کرد: کنگره بزرگ اربعین جلوه‌ای از ایثار، وحدت و همدلی امت اسلامی است و همه مسئولان و مردم استان مشتاق خدمت‌رسانی به زائران حسینی هستند.

وی با اشاره به اینکه ایلام یک استان کاملا شیعی است، یادآور شد: باید از سوی مسئولان باتوجه به میزان تردد زائران از مرز مهران، به زیر ساخت‌های استان و مرز توجه بیشتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار بیان کرد: طبق آمار و مشاهدات زائران بیشتر تمایل به تردد از مرز مهران دارند و مسئولان باید به این خواسته زائران اهتمام و توجه بیشتر داشته باشند و زیرساخت‌های استان را افزایش دهند.

امام جمعه ایلام اربعین را یک کار فرهنگی و معنوی برشمرد و افزود: عمده زائران با حمل تصاویری از شهدا به نیابت از آن‌ها به کربلا می‌روند که این اقدام بیانگر ابلاغ رسالت فرهنگی اربعین به همگان است.

وی از ایجاد غرفه‌ها و ایستگاه‌های فرهنگی در مسیر تردد زائران و ارائه خدمات فرهنگی، هنری، ادبی و تجسمی با محتوای اربعین برای زائران تقدیر کرد.

حجت الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: وقتی زائران در سفر به عتبات عالیات تمایل به انتخاب مرز مهران، دارند نباید آن‌ها را به جای‌های دیگر هدایت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها