مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان خبر داد:

اجرای شبکه آبیاری قطره‌ای تحت فشار در منطقه ۵ با بیش از ۴۳ میلیارد اعتبار

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان از اجرای پروژه آبیاری قطره‌ای تحت فشار در این منطقه با اعتباری بالغ‌ بر ۴۳ میلیارد و ۴۴۷ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال خبر داد.
کد خبر: ۱۴۲۱۶۵۹

جام جم آنلاین اصفهان؛ حسین کارگر با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون احداث آبیاری قطره‌ای تحت فشار در منطقه پنج شهرداری اصفهان به مساحت ۱۲۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ‌بر ۴۳ میلیارد و ۴۴۷ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال انجام شده است.

او با اشاره به بحران کم آبی در شهر اصفهان افزود: انتخاب شیوه آبیاری مناسب نقش بسزایی در یک پروژه آبیاری و موفقیت آن ایفا می‌کند، از این‌رو رویکرد مدیریت شهری استفاده از روش های آبیاری مدرن و مکانیزه به جای آبیاری سنتی است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای آبیاری قطره‌ای تحت فشار در این منطقه تصریح کرد: این طرح با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش راندمان آبیاری و افزایش کیفیت آن اجرا می‌شود.

او با اعلام اینکه پروژه آبیاری قطره‌ای تحت فشار در پارک‌ها و بوستان‌های سپاهان‌شهر اجرا شده است، گفت: این بوستان‌ها شامل پارک تعاون ۱ و ۲ به مساحت 4 هزار و 800 مترمربع، پارک جنگلی بعثت به مساحت یک هزار و 100 مترمربع، پارک توحید به مساحت ۳ هزار مترمربع، پارک روحانیت به مساحت یک هزار و 500 مترمربع، اتوبان شهید دستگردی به مساحت یک هزار و 500 مترمربع، بوستان سپیدار به مساحت یک هزار و 500 مترمربع، پارک کوهستانی صفه به مساحت ۱۰۰ هزار مترمربع، کوی امام جعفر صادق به مساحت 9 هزار مترمربع و آبیاری بابلر در خیابان حسین‌آباد به مساحت دو هزار و 800 مترمربع است.

کارگر خاطرنشان کرد: از مزایای آبیاری تحت‌فشار صرفه‌جویی، افزایش راندمان تا ۶۵ درصد، توزیع یکنواخت آب، بهره‌وری آب، بهبود مدیریت، افزایش کیفیت و عملکرد، تأمین آب به‌موقع و به‌اندازه متناسب با نیاز آبی گیاه است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها