40درصد مشترکان برق یزد پاداش دریافت کردند

یزد- مدیر عامل توزیع برق استان یزد گفت: 40 درصد از مشترکین استان مشمول طرح پاداش ۲۰ برابری مدیریت مصرف برق می شوند که مبلغ آن بالغ بر۸.۵ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۱۴۲۱۲۲۹
نویسنده کاظم صادقپور

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، علی جم در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت و اعلام پروژه‌ها در هفته دولت برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته در بخش مدیریت مصرف برق، طرح‌های پاداش صرفه‌جویی به صورت محدود اجرایی و با مشارکت و استقبال گسترده مردم رو به رو شد.

وی گفت: به‌گونه‌ای که قبوض برق 8 میلیون مشترک رایگان شد و یا در سامانه بستانکار شدند و رقمی بالغ بر یک هزار و 350 میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی را به خود اختصاص دادند.

جم افزود: دستاورد اجرای این طرح چهار و نیم درصد نسبت مصرف سال 1400 کاهش مصرف برق در بخش خانگی کشور در تابستان بود که البته میزان تقاضا و نیاز جدید هم که حدود پنج درصد می‌باشد که به این رقم اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال ۴۰درصد مشترکان بخش خانگی این استان مشمول دریافت پاداش طرح مدیریت مصرف شدند، گفت: در قبض برق این مشترکان ۸.۵ میلیارد تومان پاداش لحاظ شد.

جم با اشاره به آغاز اجرای طرح پاداش صرفه‌جویی از ابتدای خردادماه امسال افزود: در این طرح میزان پاداش در نظر گرفته شده بسته به میزان مصرف برق مشترکان متفاوت است یعنی هر چه میزان کاهش مصرف بیشتر باشد رقم دریافت پاداش هم به ازای هر کیلووات‌ساعت برق نیز بیشتر می شود.

وی تعداد مشترکان شرکت توزیع برق استان را ۷۶۵ هزار و ۷۱۲ مورد بیان و اظهار داشت: بیشترین مشترکان مربوط به بخش خانگی است اما ۶۰ درصد مصرف برق استان در بخش صنعت مصرف می شود.

وی با بیان اینکه برق دار شدن ۲ هزار و ۲۲۲ حلقه چاه کشاورزی از مجموع ۲ هزار و ۲۹۳ چاه در کل استان نشان از برخورداری ۹۶.۹ درصد چاه از نعمت برق است، گفت : ۹۹۲ روستای استان از مجموع ۱۰۴۳ روستا یعنی ۹۹.۷ درصد روستاهای ما برق دار هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد میزان خاموشی به ازای هرمشترک درسال را ۷۵ دقیقه ، درصد تلفات را ۶.۱۵ درصد و مشترکین صنعتی را ۵۴ درصد بیان داشت و این سه شاخص را دلیل قرار گیری رتبه اول شرکت توزیع برق استان یزد در کشور عنوان کرد.

جم خاطرنشان کرد: در حال حاضر افزون بر ۲۱ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف در استان وجود دارد و توسط ۱۸ هزار و ۴۶۴ دستگاه ترانسفورماتور به ظرفیت ۲۳۵۲ مگاولت آمپر، انرژی مورد نیاز مردم تامین می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: ظرفیت کنونی بهره‌برداری انرژی خورشیدی در استان  ۹۴ مگاوات است ولی برنامه دولت ایجاد دو هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان است.

بهره برداری از ۱۱۸ طرح برق رسانی در هفته دولت

جم با اشاره به افتتاح ۱۱۸ پروژه برق رسانی در هفته دولت امسال با اعتبار ۱۶۲ میلیارد تومان افزود: تامین و بهبود روشنایی معابر اصلی و فرعی ، برق رسانی به روستاها و شهرک ها ، تامین برق مسکن ملی ، اصلاح و بهینه سازی شبکه و توسعه و احداث شبکه جهت تامین برق متقاضیان افزایش پایداری شبکه و بهبود کیفیت ولتاژ ، جایگزینی شبکه مسی با کابل خودنگهدار و تعویض و ترمیم پایه های فرسوده از جمله این طرح هاست.

وی تامین برق ۱۴ پروژه شامل اراضی دانه سا و پردیس زندگی ، تامین برق نهضت ملی مسکن در شهرستان های اردکان، بافق، بهاباد، زارچ، اشکذر، شهرک ۵۰۰ واحدی مسکن ملی مهریز و تامین برق چهار مجموعه مسکونی در شهرستان میبد با هزینه بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان را از دیگر طرح ها بیان کرد.

ایجاد شهرک‌های انرژی سبز در یزد

جم همچنین از احداث شهرک های خورشیدی برای صنایع استان یزد برای اولین بار در این استان خبر داد و یادآور شد: یزد در کنار شهرک های خورشیدی، شهرک های انرژی سبز نیز خواهد داشت که با مشارکت سازمان صمت و برق منطقه ای در حال احداث است.

این مسئول با اشاره به ظرفیت حدود ۱۰۰ مگاواتی انرژی خورشیدی مورد بهره برداری در استان و سیاست استان برای افزایش این ظرفیت به دو هزار مگاوات، گفت: از سال گذشته تاکنون ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی در بخش توزیع برق استان از شش به ۱۰ مگاوات افزایش یافته به طوری که هم اکنون دو نیروگاه خورشیدی با ظرفیت متوسط ۳.۵ و ۲و۵ مگاوات و ۲۲۹ نیروگاه کوچک در مدار قرار دارند و 218 قرارداد دیگر نیز در این بخش منعقد شده که هنوز وارد مدار نشده است.

وی در مورد پروژه روشنایی جاده سلامت نیز بیان کرد: این طرح هم اکنون در دست اجراست و تا پایان شهریورماه به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل توزیع برق استان اظهارداشت:  طی دو سال گذشته در مجموع ۴۴۰ طرح در بخش توزیع برق استان با اعتبار ۵۲۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفته که این طرح‌ها شامل تعداد ۲۷ طرح برقرسانی روستایی با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان، ۱۹ طرح در بخش نهضت ملی مسکن با سرمایه گذاری ۳۹ میلیارد تومان،  ۱۰۴ طرح در بخش تامین روشنایی با اعتبار ۹۷ میلیارد تومان و نیز ۱۴۲ طرح در بخش توسعه و ایجاد شبکه‌ها، ۹۵ طرح در اصلاح و بهینه سازی شبکه‌ها و ۵۳ طرح در بخش عوارض برق بوده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها