سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: انتخابات فدراسیون‌هایی که سرپرست دارند باید در شرایط مناسب و عادلانه‌ای برگزار شود.
سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: انتخابات فدراسیون‌هایی که سرپرست دارند باید در شرایط مناسب و عادلانه‌ای برگزار شود.
کد خبر: ۱۴۲۱۱۹۱

به گزارش جام جم آنلاین، کیومرث هاشمی در حاشیه مسابقات نهایی و اهدای جوایز رقابت‌های دوومیدانی المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور اظهار داشت: امروز برگزاری مسابقاتی است که منجر به کشف استعداد می‌شود. به هر حال استعدادیابی یکی از موضوعات اساسی در بحث ورزش قهرمانی است. ورزش قهرمانی بخش‌های مختلفی است که مهمترین بخش آن کشف استعداد است. بعد از اینکه استعداد کشف می‌شود، باید ورزشکار پرورش یابد و در کنار پرورش حمایت شود تا قهرمانان آینده کشور مشخص شوند.

وی در ادامه افزود: این چهارمین المپیاد کشور است که  در پنج استان کشور در حال برگزاری است.  51 رشته ورزشی، 29 رشته در بخش آقایان و  22  رشته در بخش خانم‌ها وارد این دوره از رقابت‌ها شدند. بیش از 12 هزار نفر نوجوان به‌عنوان ورزشکار در این دوره از مسابقات شرکت کردند و مشغول رقابت در رشته‌های مختلف هستند.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: برای برگزاری المپیاد، برنامه‌ریزی خوبی انجام شده است. فدراسیون‌های ما، حدود 25 رشته ورزشی درگیر هستند و استعدادیاب‌های‌شان به این مسابقات اعزام می‌شوند و درگیر این موضوع هستند. ماحصل این مسیر شناسایی استعدادهایی است که به تشخیص فدراسیون خواهد بود. این مسیر می‌تواند کمک کند به ورزش قهرمانی و توسعه مدال‌آوری ما و در رشته‌های مختلف ورزشی استعدادهای خوبی را تحویل جامعه بدهد.

هاشمی در مورد کشف برخی استعدادهای جدید یادآور شد: امروز در گزارشی که دادند در پرتاب چکش یک نوجوان 15 ساله ما موفق شده است 75.96 متر پرتاب کند. اگر در دوومیدانی هیچ حرکتی نشود، فقط همین استعداد کشف شود یعنی ما به هدف خود رسیدیم. در رشته شنا ورزشکار 15 ساله ما  رکورد ملی را در اولین حضورش زده است.  

وی راجع به لزوم ورود آموزش و پرورش به کشف استعدادها گفت: هدف اصلی این مسابقات کشف استعدادهاست که  می‌تواند به فدراسیون‌های ما کمک کند. این در دستور کار است و ان‌شاءالله استمرار پیدا می‌کند. نقاط ضعف توسط تیم‌های ارزیابی ما شناسایی می‌شود و سال به سال دنبال این هستیم که وضعیت بهتر شود. فکر می‌کنم وزارت آموزش و پرورش باید درگیر این مسابقات شود. نقش آموزش و پرورش، نقش بی‌‌بدیلی است. اگر وزارت آموزش و پرورش درگیر این موضوعات شود می‌تواند کمکی به انتخاب استعدادهای برتر باشد.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به سوال تسنیم درباره ضعف زیرساخت‌ های ورزشی در راستای تسریع به ثمر نشستن استعدادهای ورزشی کشور، گفت:  در بحث زیرساخت‌ها در برگزاری المپیاد اصلاً مشکلی نداریم. یعنی این 25 رشته از قبل بررسی شده که آیا ظرفیت در استانی که میزبان است، وجود دارد یا خیر. حتی به لحاظ خوابگاه و خیلی مواردی که مورد نیاز است، زیرساخت‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی درباره مشکل زیرساختی برای میزبانی مسابقات بین‌المللی اظهار داشت: اما اگر منظورتان زیرساختی است که بتواند میزبانی ما را در سطح قاره و جهان تضمین کند، بله ضعف‌هایی در اینجا وجود دارد که در حال پیگیری هستیم. ما دنبال گرفتن میزبانی در رویدادهای مختلف هستیم. نمونه این موضوع، در ارومیه مسابقات والیبال قهرمانی آسیا برگزار شد و در بهمن ماه مسابقات آسیایی دوومیدانی داخل سالن برگزار می‌شود. قبل از حضورم در اینجا به سالن رفتیم و نقاط ضعف و ایرادات بررسی شد. کمک می‌کنیم که زیرساخت‌ها آماده شود.

هاشمی در مورد برنامه‌هایش  برای حمایت از ورزشکاران تأکید کرد: یکی از برنامه‌هایی که برای حمایت از ورزشکاران است، برگزاری مسابقات استعدادیابی است. بحث قهرمانی بزرگسالان خودش بحث دیگری است. ما در آستانه اعزام کاروان جمهوری اسلامی به مسابقات هانگژو هستیم. هر چقدر بتوانیم ایجاد انگیزه کنیم برای موفقیت بیشتر این عزیزان می‌تواند در مدال‌آوری بیشتر این عزیزان مؤثر باشد.

وی درباره پرداخت پاداش معوقه ورزشکاران اعزامی به هانگژو، گفت: در بازدیدی که از اردوهای  ورزشکاران اعزامی به هانگژو داشتیم یکی از مسائل و  مشکلاتی که مطرح می‌کردند، بحث عدم پرداخت پاداش بود. خوشبختانه رئیس جمهور در این خصوص دستور صریح  به سازمان برنامه و بودجه  داد و پاداش موردنظر تأیید شد. قبل از اعزام  به رقابت‌های آسیایی هانگژو و زمان اعزام کاروان با حضور رئیس جمهور مراسمی برگزار و پاداش‌ها پرداخت می‌شود.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: یک دسته از رشته‌ها هم هستند که خود فدراسیون‌ها کمک می‌کنند. بعضی رقابت‌ها توسط کمیته ملی المپیک به‌عنوان متولی و به شکل رویداد برگزار می‌شود. پاداش سکو و قهرمانی تعیین کردند که در رقابت‌های  مختلف، متفاوت است. پاداش بازی آسیایی با مسابقات جهانی و المپیک متفاوت است. مجموعه کشور و دولت برنامه دارد که از قهرمانان خود حمایت کند. این هم به خاطر نقش ورزش است که عزت و غرور‌آفرین بوده و باعث می‌شود که دولت و مجموعه ورزش به ورزشکاران کمک کنند.

هاشمی درباره آخرین وضعیت درخواست بودجه 10 میلیاردتومانی فدراسیون دوومیدانی برای برگزاری مسابقات داخل سالن آسیا، اظهار داشت: بازدیدی از سالن داشتم. قرار شد  برآوردی کنند و بررسی شود چطور است. خودشان چه کاری انجام می‌دهند و ما باید کمک کنیم که مشکلات‌شان حل شود.

وی درباره آخرین وضعیت ورزشگاه آزادی و میزبانی نمایندگان ایران در مسابقات بین المللی در این استادیوم، گفت:  علت اصلی حضور ما در ورزشگاه آزادی، بحث زمین چمن بود. دیدیم در بازی‌هایی لیگ که در این ورزشگاه برگزار شده گلایه از سوی سرمربیان و بعضاً استقلال و پرسپولیس صورت گرفته و خواستم از نزدیک ببینم مشکل چیست.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: سرپرست‌های دو تیم را خواستیم، مسئول شرکت توسعه و تجهیز را و  مسئولان فدراسیون هم حضور پیدا کردند و شرایط از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت. دستوراتی  داده و بررسی‌هایی  انجام شد.  مشاوره‌هایی انتخاب شدند که یک اقدام کوتاه مدت انجام بدهند اما در بلند مدت نیاز به زمانی  است که شرایط را بهتر کنند. قول دادند که مشکل برطرف شود.

هاشمی درباره رفع دیگر مشکلات ورزشگاه آزادی، عنوان کرد: مشکل نور تا حدودی در حال برطرف شدن است. در چند روز گذشته اقدامات خوبی انجام دادند. در بحث مقاوم‌سازی خود ورزشگاه هم توضیح دادم  که نوزده ناحیه ورزشگاه در دستور تعمیر است اما زمانی هم که مسابقه برگزار شود  طبق گفته مسئولان مربوطه تا 50 درصد ظرفیت برای حضور تماشاگران  مشکلی نداریم.

وی درباره  گلایه اعضای تیم والیبال نوجوانان ایران مبنی بر عدم حمایت لازم از این تیم پس از قهرمانی، گفت: باید ببینیم موضوع چیست. اگر این تیم قهرمانی یا نایب قهرمانی کسب کرده، مشمول پاداش می‌شود. آیین‌نامه داریم و مشکلی وجود ندارد. حالا اگر استقبال از این تیم صورت نگرفته، نیاز است که این موضوع بررسی شود. این حق قهرمان و ورزشکار است که وقتی مقامی کسب می‌کند از طرف فدراسیون در وهله اول و بعد از طرف ما استقبال صورت بگیرد.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: تقسیم بندی کردیم که با توجه به نوع قهرمانی در رده سنی مشخص می‌شود چه افرادی برای استقبال در فرودگاه حضور پیدا کنند.

هاشمی پیرامون برگزاری انتخابات فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شود، گفت: انتخابات فدراسیون‌هایی که سرپرست دارند باید در شرایط مناسب و عادلانه‌ای برگزار شود. بعضاً می‌گویند تیم‌شان را می‌چینند و انتخابات فدراسیون‌ها فرمایشی است که تلاش می‌کنیم  این دغدغه و نگرانی برطرف شود.

وی در پاسخ به سوال تسنیم که آیا قرار است سرپرستان موقت فدراسیون‌ها از حضور در انتخابات منع شوند، گفت: اجازه بدهید در وقت و زمان خودش تصمیم مناسب گرفته و این نگرانی برطرف شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها