حمایت آستان قدس از شرکت های دانش بنیان

معاون سرمایه‌گذاری شرکت پیشرفته رضوی گفت: شیوه حمایت آستان‌قدس از شرکت‌های دانش بنیان، ورود در افزایش سرمایه است.
معاون سرمایه‌گذاری شرکت پیشرفته رضوی گفت: شیوه حمایت آستان‌قدس از شرکت‌های دانش بنیان، ورود در افزایش سرمایه است.
کد خبر: ۱۴۲۰۵۰۰

احسان سابقی نیا در حاشیه تور خبری از یک شرکت دانش بنیان اظهار کرد: در آستان قدس رضوی از سال ۹۵ استارت ورود به حوزه فناوری زده شد و از سال ۹۹ اقدام به پیدا کردن فن‌آوران برتر کردیم.

معاون سرمایه‌گذاری شرکت پیشرفته رضوی افزود: شیوه حمایت آستان‌قدس از شرکت‌های دانش بنیان، ورود در افزایش سرمایه است. سطوح فن‌آوری از یک تا ۹ تقسیم می‌شود که از سطح ایده تا تولید انبوه خواهد بود. شرکت صنایع پیشرفته رضوی وقتی از شرکت‌ها حمایت می‌کند که از سطح فن‌آوری ۷ به بالا باشند یعنی نمونه اولیه ساخته شده باشد.

وی با اشاره به اینکه؛ وقتی شرکت‌های دانش‌بنیان تحت پوشش به تمکن رسیدند، شرکت صنایع پیشرفته رضوی دوباره سهام را به خود شرکت می‌فروشد و از شرکت خارج می‌شود، عنوان کرد: در شرکت سنجش ابزار پویای آینده با نام تجاری پویاک، وقتی ورود کردیم که در سطح فن‌آوری ۸ بود. سعی کردیم به رشد و توسعه آن کمک نمائیم. این شرکت تولیدکننده کنتورهای هوشمند آب در بخش کشاورزی و صنعت است که بخش خانگی آن نیز استارت خواهد خورد.

وی افزود: در راستای شعار امسال کنتورهای هوشمند آب را ارزان‌تر از نمونه‌های خارجی و داخلی عرضه می‌کنیم، در حالی که کیفیت آن نیز یهتر از رقبا خواهد بود. همچنین قصد داریم در راستای اشتغال‌آفرینی و افزایش تولید مجموعه، شیفت کاری افزایش دهیم و در فضای جدیدی با مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع کنتورهای هوشمند خانگی را در حجم انبوه به بازار عرضه کنیم.

در ادامه رئیس هیات مدیره شرکت سنجش ابزار پویای آینده افزود:  با توجه به نیاز مبرم به تجهیزات اندازه‌گیری آب در صنایع مختلف از جمله صنعت آب و نیز فقدان محصول با کیفیت داخلی، این مجموعه نسبت به طراحی و تولید کنتورهای هوشمند مغناطیسی اقدام نمود. پس از یکسال تلاش شبانه روزی واحد تحقیق و توسعه، با ساخت و تست بیش از یکصد نمونه، این شرکت در آذر ماه ۱۳۹۷ موفق به طراحی و ساخت محصول نهایی گردید.

محمدباقر یار محمدی با بیان اینکه این شرکت در دی ماه ۱۳۹۷ با اخذ پروانه بهره برداری نسبت به تولید انبوه این محصول و فروش در سطح کشور اقدام نمود افزود: این مجموعه در گام بعدی، نسبت به اخذ مجوز سازمان مدیریت منابع آب ایران اقدام کرد که برای اولین بار در یک مرحله کلیه تست های کارکرد قطعات الکترونیکی، تست های محیطی از جمله IP68 و تست عملکردی را پاس نموده و به عنوان اولین شرکت و تا این لحظه تنها شرکت در کشور، تست های تاب آوری عملکرد کنتور بر مبنای کار با باطری و بدون برق به مدت ۳ سال را پاس کرده و موفق به اخذ تأییدیه گردیده است.

 

وی با بیان اینکه بخش عمده مشتریان ما بخش کشاورزی است تاکید کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های کشور موضوع آب است. وزارت نیرو برای مصرف آب‌های زیرزمینی مواردی را تعریف کرده و کشاورزان ملزم به استفاده از کنتورهای با مشخصات فنی وزارت هستند. در حال حاضر شرکت پویاک جزء بزرگترین تولیدکنندگان کنتورهای هوشمند در کشور با استانداردهای وزارت نیرو است.

وی پیرامون دلایل همکاری با آستان قدس رضوی با بیان این که شرکت صنایع پیشرفته رضوی ۳۴ درصد سهام شرکت را در اختیار دارد، گفت: به دو دلیل تمایل به همکاری با آستان قدس رضوی داشتیم، یکی مسائل مالی و دیگری حمایت‌های معنوی که می‌توانیم از در کنار آستان بودن استفاده نمائیم. خوشبختانه بعد از ورود آستان قدس به شرکت، برکت کار و توسعه خط تولید را داشته ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها