مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین (تاصیکو) از برنامه این شرکت برای تامین کامل نیاز شرکت ذوب آهن به زغال سنگ و اجرای پروژه‌های تولید مس، طلا و نقره خبــر داد.
کد خبر: ۱۴۲۰۳۸۲

جام جم آنلاین اصفهان؛ «تاصیکو بزرگترین معادن خصوصی طلا را در اختیار دارد و درصدد است تا ۴۰ درصد از بازار طلای کشور را به دست آورد»، امیرحسین نادری این گفت و با اشاره به اهمیت حوزه معدن و صنایع معدنی برای افزود: امــروز در بخش معدن و صنایع معدنی پس از تامین مواد اولیه تولید، مهم‌ترین موضوع سرمایه‌گذاری در زیر مجموعه و تأمین مالی است. این صنایع در حال حاضر از بازارهای مطلوبی در سطح جهان برخوردارند، بنابراین زمان مناسبی است که تولید و صادرات را توسعه دهند و اشتغال و درآمد بیافرینند.نادری با اشاره به ســهام‌داری عمده تاصیکو در ذوب آهن اصفهان افزود: در ذوب‌آهن اصفهان به دنبال یک طرح تحول و ورود به بازارهای نو با تولید محصولات جدید هستیم و با توجه به اینکه ذوب‌آهن اصفهان با چالش انرژی مواجهه چندانی نــدارد، برآنیم تا با بهره‌مندی از این فرصت، تولید در این کارخانه مادر را توسعه دهیم.
مدیرعامل تاصیکو در ادامه به برنامه این شــرکت در حوزه تولید زغال سنگ پرداخت و گفت: تاصیکو در زمینه تولید زغال ســنگ هم برنامه‌هایی دارد تا نیاز شرکت ذوب‌آهن را به این ماده برطرف کند.
او اضافه کرد: افزایش تولید کنســانتره زغالسنگ تا پنــج میلیون تــن با تملــک معــادن جدید در مناطــق چهارگانه زغال‌ســنگ به ویــژه در ذخایر زغال‌سنگ‌های حرارتی کشور از اهداف صدرتامین اســت.
نادری این را هم تاکید کرد که زغال‌سنگ در کشــور به دلایل مختلف از جمله گاز ارزان، قیمت دستوری و توسعه نیافتن صنایع پایین دست مغفول مانده و تنها بخش محدودی از ظرفیت زغال‌ســنگ های کک شو برای تامین زغال و کک مورد نیــاز ذوب‌آهن بهره برداری شده است.
به گفته او، با تدوین طرح جامع زغال و شناسایی حلقه‌های با ارزش افزوده بالا و کاربردهای مختلف این ماده معدنی می‌توان نقشه راهی ساخت که این کار در مجموعه ما با همکاری دانشگاه شاهرود در حال تدوین است .
مدیرعامل شــرکت ســرمایه‌گذاری صدر تامین در ادامه اظهار کرد: تاصیکو بزرگترین معادن خصوصی طلا را در اختیار دارد و در صدد اســت تا ۴۰ درصد از بازار کشــور در این ماده معدنی را به دست آورد. این مجموعه در تولید مــس و نقره هــم طرح هایی در دستورکار دارد که در نیمه دوم سال اجرایی می‌شود .
او افزود: تاســیس شــرکت ســهامی پروژه برای پروژه‌های طلا و ســایر عناصر گران‌بها از جمله نقره از مهم‌ترین اقدامات هلدینگ صدرتامین در ســال ۱۴۰۲ خواهد بود. در حوزه مس نیز ســرمایه‌گذاری در پایین دست و بالا دســت این صنعت از برنامه‌های آتی شرکت است که علاوه بر ایجاد ارزش، به کاهش وابستگی شــرکت مس باهنر در تامین ماده اولیه و جلوگیری از بازار انحصاری در حلقه کاتد منجر خواهد شد. البته این هلدینگ قصد رقابت با شرکت ملی مس را ندارد و هدف آن تامین ماده اولیه مورد نیاز شرکت مس باهنر و جلوگیری از خام فروشی است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
برچسب ها: تاصیکو ذوب آهن طلا
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها