یزد- امام جمعه یزد گفت: دانش‌آموزان باید آگاه باشند و تلاش کنند تا هویت واقعی خود را بشناسند و شخصیت خود را بر اساس ارزش‌های واقعی شکل دهند.
کد خبر: ۱۴۲۰۰۲۵

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با جمعی از دانش‌آموزان استان یزد در اردوی بسیج دانش آموزی در اردوگاه شهید صدوقی سانیچ با اشاره به اهمیت هدف‌گذاری در زندگی اظهار داشت: هدف زندگی خود مشخص‌کننده سبک زندگی است و می‌تواند برنامه‌ریزی لازم را برای جزئیات زندگی تعیین کند.

وی افزود: هدف زندگی در دنیا بسیار کمرنگ شده و بیشتر مردم تنها به سبک زندگی خود توجه دارند در حالیکه هدف زندگی به معنای یافتن پاسخ پرسش‌های مرتبط با حوزه خودشناسی و خداشناسی است.

ناصری با بیان اینکه نظم طبیعت که پس از میلیون‌ها سال همچنان در مسیر مشخص خود حرکت می‌کند و بر اساس هدف غایی خود فعالیت می‌کند، گفت: هدف خداوند ازآفرینش کوچکترین موجودات تا بزرگترین موجودات، رسیدن آنها به کمال بود و انسان نیز باید برای دستیابی به کمال و این هدف غایی تلاش کند و سبک زندگی خود را بر این مبنا تغییر دهد.

وی ادامه داد: خداوند عالم را با آن عظمت برای حمایت و کمک به انسان برای رسیدن به هدف غایی آفریده است و چرا انسان نباید در آفرینش آسمان و زمین تفکر کند و به کمال برسد.

امام جمعه یزد با اشاره به سیر زندگی طبیعی و کمال انسان تصریح کرد: انسان سیر زندگی طبیعی و جبری و همچنین سیر زندگی رسیدن به کمال را دارد و باید در این مسیر تمام تلاش خود را به کار گیرد تا به هدف نهایی خود برسد و از امکاناتی که خدای متعال به او داده استفاده کامل را ببرد.

وی افزود: انسان‌ها در خلقت یکسان نیستند و این به این دلیل است که انسان در دنیا دست به تلاش و حرکت بزند و رشد کند و در این مسیر به انسان قدرت تفکر، قدرت جسمانی و معنویت و قدرت تلاش را هدیه داده است.

ناصری با بیان اینکه قدرت معنویت و روحی به خداوند متصل است، عنوان کرد: نردبان ترقی و رسیدن به خداوند در قدرت روحی و قدرت تفکر نهفته است و انسان باید از آموزه‌های دینی بیان شده در قرآن و توسط انبیاء استفاده کند تا به قرب الهی دست یابد.

وی افزود: حرکت در زمینه معنویت برابر با رسیدن به قرب الهی است و این رسیدن به خدا نیز سرشار از آرامش، توکل و لذت معنوی است.

امام جمعه یزد توجه به رضایت خداوند را پله ترقی برای رسیدن به خدا دانست و عنوان کرد: در مسیر زندگی هرچه برای رضایت خداوند گام برداریم، با آرامش بیشتری در زندگی رشد خواهیم یافت.

وی افزود: شیطان و دشمن در تلاش هستند تا مسلمانان را فریب دهند تا به سمت پسرفت گام بردارند و مسیر پیشرفت را فراموش کنند و در این راه از انواع مسائل دنیوی فریب‌دهنده استفاده می‌کنند.

ناصری ادامه داد: در مسیر رسیدن به کمال دام‌های زیادی وجود دارد که یکی از آنها تنبلی و توجه به مادیات است.

وی افزود: در این مسیر از دیگر موانع پیشرفت عدم به کارگیری قدرت تفکر و نشناختن هویت واقعی خود است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه غرب در راستای هویت‌سازی برای دانش‌آموزان ایرانی تمام تلاش خود را به کار برده است، اظهار داشت: دانش‌آموزان باید آگاه باشند و تلاش کنند تا هویت واقعی خود را بشناسند و شخصیت خود را بر اساس ارزش‌های واقعی شکل دهند.

وی افزود: دانش‌آموزان باید به مسائل دینی بیش از گذشته توجه داشته باشند، زیرا مسائل دینی است که انسان را به سوی کمال سوق می‌دهد.

ناصری با اشاره به اهمیت تفکر در زندگی تصریح کرد: دانش‌آموزان باید به عنصر مهم تفکر بیش از گذشته دقت داشته باشند، زیرا تفکر است که انسان دانا را از انسان مقلد تفکیک می‌کند و باعث پیشرفت افراد متفکر می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزان ایرانی باید فعل «خواستن توانستن است» را در عمل صرف کنند و به جهانیان نشان دهند که ایرانیان نیز توانایی‌های زیادی در امور مختلف دارند و می‌توانند مشکلات خود را به درستی حل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها