سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش با اشاره به میزان ظرفیت پذیرش در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ گفت: ظرفیت پذیرش در رشته های با آزمون ۱۷۷ هزار و ۱۹۲ نفر است.
کد خبر: ۱۴۱۹۶۳۷

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر علی صدر امروز ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ در نشست خبری سازمان سنجش آموزش کشور، با اشاره به ظرفیت پذیرش در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ گفت: ظرفیت پذیرش در رشته‌های با آزمون ۱۷۷ هزار و ۱۹۲ نفر و ظرفیت پذیرش در رشته‌های بدون آزمون و صرفاً با سوابق تحصیلی ۳۳۵ هزار و ۷۴۵ نفر است.

وی افزود: ظرفیت دو رشته پزشکی و دندانپزشکی در کنکور ۱۴۰۲ در مجموع ۱۳ هزار و ۱۶۱ نفر است که از این تعداد ۱۱ هزار و ۱۰۱ نفر در پزشکی و ۲ هزار و ۶۰ نفر در دندانپزشکی پذیرفته می‌شوند.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش یادآور شد: امسال برای دانشگاه فرهنگیان در مجموع ۳۰ هزار و ۴ نفر ظرفیت اختصاص داده شده است.

وی اظهار داشت: بیشترین ظرفیت پذیرش مربوط به گروه علوم تجربی با ۵۸ هزار و ۷۷۴ نفر است. پس از آن گروه ریاضی با ۵۶ هزار و ۴۹۵ نفر ظرفیت در رده بعدی قرار دارد. همچنین در گروه علوم انسانی ۵۱ هزار و ۳۹۴ نفر پذیرفته می‌شوند. در گروه زبان‌های خارجی ۴ هزار و ۲۷۸ نفر و در گروه هنر هم ۶ هزار و ۲۵۱ نفر پذیرفته می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها