رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ طی دو مرحله خبرداد.
کد خبر: ۱۴۱۸۸۸۴

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبر گفت: در مرحله اول نمرات خام و نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) برای هر دو آزمون دی ماه و تیرماه و نمره کل سوابق تحصیلی دریافتی از وزارت آموزش و پرورش در پایان هفته اعلام می‌شود و در مرحله دوم در هفته آینده کارنامه نهایی حاوی نمره کل نهایی، سهمیه نهایی، استان بومی، رتبه در سهمیه و رتبه کشوری و... و مجاز و غیرمجاز بودن به انتخاب رشته در دوره‌های تحصیلی به داوطلب اعلام می‌شود و پس از آن با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) انتخاب رشته آغاز خواهد شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: نمره کل سوابق تحصیلی داوطلبان که به تازگی از آموزش و پرورش دریافت شده و در حال آماده‌سازی است، در کارنامه اعلام خواهد شد.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دو نوبت دی ماه ۱۴۰۱ و تیرماه ۱۴۰۲ برگزار شد و در این آزمون برای نخستین بار سوابق تحصیلی داوطلبان که توسط وزارت آموزش و پرورش بر اساس نتایج امتحانات هماهنگ و کشوری با تأثیر قطعی ۴۰ درصدی برای سه گروه اصلی آزمایشی شامل «علوم ریاضی و فنی»، «علوم تجربی» و «علوم انسانی»، و تأثیر قطعی ۲۶ درصدی برای گروه‌های «زبان‌های خارجی» و «هنر» اعمال خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها