مراسم تقدیر از خبرنگاران برتر روزنامه «جام جم» برگزار شد

«خبرنگاری» هزار عشق و هزار رنج

دوستی یک‌بار حرف قشنگی زد. گفت ما خودمان نمی‌فهمیم کی پیر می‌شویم و پیرشدن‌مان را دیگران از روی موهای سفید شقیقه‌مان و تعداد قرص‌هایی که می‌خوریم می‌فهمند.
کد خبر: ۱۴۱۸۸۴۲

خبرنگار زود پیر می‌شود، جسمش اگر نشود، روحش حتما می‌شود و می‌چسبد به جسم خسته‌اش که نرم نرمک هزار جور درد عارضش می‌شود. امروز تقویم، مال ماست. روز خبرنگار است، روز زدنِ همین حرف‌هاست. می‌شود در آن جولان داد و چیزهای نگفته و بغض‌های فروخورده را گفت و خلاص شد اما از کجا بنویسیم؟

«خبرنگاری» هزار عشق و هزار رنج

یک روز در تقویم ثبت به نام اهالی رسانه است، اهالی روزنامه جام‌جم هم از این قاعده مستثنا نبودند و با حضور مدیر مسئول روزنامه و مدیرعامل موسسه و البته تقدیر از برخی از روزنامه‌نگاران به نوعی به پاسداشت این روز پرداختند.  مراد عنادی، مدیرعامل موسسه جام‌جم در مراسم تقدیر از خبرنگاران این روزنامه، با اشاره به توانمندی خبرنگاران و تأثیرگذاری آنها در انتقال حقیقت گفت: خبرنگاری شغل نیست. درواقع یک هنر و توانایی زنده، به‌روز و پویاست. به همین خاطر صرف علاقه‌مندی به خبرنگاری نمی‌تواند خواسته‌های آن فردی را که به این سمت آمده تأمین کند، چون باید عاشق این کار باشد. این شغل زمان و مکان نمی‌شناسد. خبرنگاری همواره زنده است.

به گفته او با ظهور و بروز رسانه‌های جدید ممکن است گفته شود خبرنگاری در مطبوعات کمرنگ شده، اما این‌طور نیست چون مطبوعات با گزارش‌های تحلیلی و تحقیقی می‌توانند اثرگذاری خود را با قدرت چیز‌هایی مثل عکس و تیتر نشان دهند. بر همین اساس به نظرم مطبوعات می‌تواند جایگاه خودش را داشته باشد و مرجعیت خبری خود را حفظ کند. درست است که فضای مجازی آمده اما خبرنگاران با تولید گزارش‌های تحلیلی و تحقیقی در کنار پیوست مجازی می‌توانند برد لازم را به کار‌های خودشان بدهند تا بیشتر دیده شود و تأثیرگذارتر باشد. در گذشته خیلی از کار‌ها نیاز به پیوست رسانه‌ای داشت و حالا خیلی از رسانه‌ها نیاز به پیوست مجازی دارند. طبیعی است که رسانه‌های مکتوب باید به این موارد بیشتر توجه کنند.

مهدی گیوه‌کی، مدیرمسئول روزنامه «جام‌جم» نیز گفت: رسانه‌ها پیونددهنده مردم و حاکمیت هستند. رسانه می‌تواند در گام نخست نظرات متکثر و متنوع سیاسی در جامعه را منعکس سازد و تصمیم‌سازان را نسبت به خواست اصلی مردم آگاهی بخشد و در گام بعد تصمیم حاکمیت در حوزه‌های مختلف را برای مردم توضیح و تبیین نماید.

وی افزود: ایجاد موج همراهی و اغنای درست افکار‌عمومی در مسائل راهبردی و ملی از هنرهای رسانه است که در نهایت موجبات رشد و توسعه همه‌جانبه را فراهم  خواهد کرد. 

همچنین در این مراسم از خبرنگاران برتر روزنامه جام‌ جم تقدیر شد. مریم عاقلی خبرنگار گروه سیاسی، محمد غمخوار دبیر گروه حوادث، نوشین مجلسی خبرنگار گروه رسانه، علی رحیمی خبرنگار گروه فرهنگی، علی اکبر حسینی از گروه رسانه‌های نو  و علی طالبی از بخش فنی روزنامه  شش نفری بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها