استاندار البرز گفت: خرید تضمینی گندم امسال در این استان نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر شد.
استاندار البرز گفت: خرید تضمینی گندم امسال در این استان نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر شد.
کد خبر: ۱۴۱۸۱۶۰

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مجتبی عبداللهی سه شنبه شب در بازدید از مدیریت غله استان البرز افزود: سال گذشته ۱۲ هزار تن در قالب گندم داخلی از استان به صورت تضمینی خریداری شد که امسال این عدد به بیش از ۳۰ هزار تن رسید.
وی اضافه کرد: ظرفیت سیلوی دولتی استان البرز ۸۰ هزار تن گنجایش ذخیره دارد و ما در استان قابلیت‌های خوبی در زمینه گندم و سیلو داریم و این ظرفیت به بیش از ۱.۵میلیون تن می‌رسد.
استاندار البرز در ادامه به کارخانه‌های آرد متعدد در استان اشاره کرد و ادامه داد: تنها ۲۴ کارخانه تبدیل گندم به آرد در استان فعال است که استان را در توانایی‌های ذخایر متمایز می‌کند.

عبداللهی اضافه کرد: استان البرز با همکاری «جی تی سی» جهادکشاورزی ۵۰ هزار تن ظرفیت سازی برای ذخایر روغن دارد که پتانسیل خوب استانی و کشوری قلمداد می‌شود. این پروژه تا ۹۰ درصد پیش رفته است و در تلاش برای تحقق اقدامات نهایی آن هستیم.
استاندار البرز یادآورشد: بازدید به منظور رفع چالش‌های تحقق فوق صورت گرفته و مخزن‌های موجود با ظرفیت ۵۰ هزارتن قابلیت خوبی دارد بنابراین باید سعی کنیم با جذب اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان پروژه را به پایان برسانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها