مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ترانزیت کالا در بندر شهید باهنر ۷۸ درصد افزایش داشته است.
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ترانزیت کالا در بندر شهید باهنر ۷۸ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۴۱۸۱۰۹
هرمزگان-جام جم انلاین-مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ترانزیت کالا در بندر شهید باهنر ۷۸ درصد افزایش داشته است. حمیدرضا محمدحسینی تختی افزود: در این مدت بیش از ۲۱ هزار تن انواع کالا از بندر شهید باهنر ترانزیت شده است. وی گفت: ااین کالا‌ها به کشور‌های آسیای میانه ترانزیت شده است. مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان افزود: از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار و ۸۲۸ فروند انواع شناور در بنادر شرق هرمزگان پهلودهی شده که از این شمار ۱۱۴ فروند بالای هزار تن و هشت هزار و ۷۱۴ فروند نیز زیر هزار تن بوده است. محمدحسینی تختی گفت: ترانزیت این کالا‌ها با ایجاد زیرساخت‌های مناسب در حوزه‌های حمل و نقل دریایی و بندری صورت گرفته است. وی به آخرین آمار صادرات اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی ۵۴ هزار و ۳۳۱ تن انواع مواد نفتی از بندر شهید باهنر صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد افزایش داشته است. مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان مقصد عمده کالای صادراتی را کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، آفریقا و پاکستان اعلام کرد وکفت: بندر شهید باهنر با برخورداری از ۲ پست اسکله نفتی سهم مهمی در صادرات مواد نفتی و مشتقات آن دارد. بنادر شرق هرمزگان شامل شهید باهنر، شهید حقانی، بندر هرمز، بندر تیاب، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره محسوب می‌شوند که در زمینه فعالیت‌های تجاری و مسافرت‌های بین‌المللی و داخلی نقش مهمی دارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها