عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اینکه برخی خود را پرچمدار عرصه انقلابی‌ گری می‌دانند و حرکات افراطی انجام می‌دهند، که این حرکتی ضد انقلابی است و دشمن روی این حرکت‌های خودسرانه حساب باز می‌کند.
کد خبر: ۱۴۱۷۴۶۰

آیت‌ الله کعبی در گفتگو با جام‌ جم آنلاین گفت: باید بویژه در این ایام محرم به دنبال همدلی و وحدت باشیم و نه اختلاف افکنی.

این استاد حوزه علمیه افزود: عاشورا درس‌های اخلاقی، سیاسی و اجتماعی ارزنده و متنوعی را به امت اسلامی بلکه به همه آزادی‌خواهان راستین ارائه می‌کند که بزرگ‌ترین درس آن هشدار نسبت به استحاله فرهنگی و سیاسی یک جامعه ارزش‌مدار است.

وی ادامه داد: این آموزه‌ها که با الهام گرفتن از فرهنگ عاشورا و رهبری یکی از فرزندان راستین امام حسین(ع)، یعنی امام خمینی(ره)، انقلابی را بر پایه ارزش‌های اسلامی پدید آورد که بسیار مهم، بیدارکننده و عبرت‌آموز است.

وی نهضت عاشورا را نهضتی انسانی دانست و افزود: با نگاهی کلان می‌توان برای مبارزه و قیام امام حسین ( ع) در گستره تاریخی و تمدنی، امتدادی عظیم و بی‌پایان یافت.

این عضو خبرگان رهبری، نهضت عاشورا را نهضتی انسانی دانست و افزود: با نگاهی کلان می‌توان برای مبارزه و قیام اباعبدالله (ع) در گستره تاریخی و تمدنی، امتدادی عظیم و بی‌پایان یافت.

وی اظهار کرد: نهضت عاشورا ماهیتی صرفاً شیعی یا اسلامی ندارد بلکه نهضتی انسانی است و نجات بشریت را در هدف الهی خود تعریف کرده است.

آیت‌الله کعبی با تاکیدی پرهیز از افراط گرایی دینی و تندروی مذهبی تصریح کرد: باید میان ادیان و مذاهب مختلف گفتگو صورت گیرد و از اختلاف افکنی بویژه در ایام محرم پرهیز شود.
 
وی تصریح کرد: طبق فرموده رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) این عاشورا و نهضت حسینی است که اسلام را بیمه کرده است. بنابراین باید در این ایام بر ضرورت تبیین فرهنگ عاشورایی و ترویج بحث های مذهبی، فقهی بین مردم تأکید کرد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حماسه حسینی به عنوان پرافتخارترین و بزرگترین درس آزادگی بشریت زمانی جاودانه می ماند که به دور از هر گونه مظاهر خرافات، بدعت و تحریف باشد.

وی گفت: ملت ایران بر پایه گفتمان انقلاب اسلامی وحرکت مخلصانه امام و شهدا که ریشه در جنبش حسینی دارد، پرچم عاشورا را باعزت بربام جهان برافراشته و امروزه این پرچم به دست رهبر انقلاب است.

وی با بیان اینکه تمام آیات قرآن حتی آیات اخلاقی نیز اصرار بر عقلانیت دینی و پرهیز از هرگونه افراط‌گرایی دارند گفت: ریشه بسیاری از بی‌اخلاقی‌ها که مورد نکوهش است،همین افراط گرایی هاست.

آیت الله کعبی خاطر نشان کرد: اینکه برخی خود را پرچمدار حوزه انقلابی بدانند و حرکات خودسرانه و افراطی انجام دهند، حرکتی ضد انقلابی است و دشمن روی این حرکت‌های خودسرانه حساب باز می‌کند حتی اگر اندیشه و روحیه این افراد خوب و مخلصانه‌ باشد باز هم در زمین دشمن بازی می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها