در دیدار وزیر خارجه کشورمان با فرمانده ارتش پاکستان درباره روابط دو کشور و موضوعات مهم منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر شد.
در دیدار وزیر خارجه کشورمان با فرمانده ارتش پاکستان درباره روابط دو کشور و موضوعات مهم منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر شد.
کد خبر: ۱۴۱۶۴۷۶
به گزارش جام جم آنلاین‏، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، وزیر امور خارجه در دیدار فرمانده ارتش پاکستان در تهران بر تبدیل مرز‌های دو کشور به مرز‌های دارای رونق اقتصادی و گسترش بازارچه‌های مرزی برای رفاه مرزنشینان و توسعه استان‌های مرزی تاکید کرد.
 
آقایان حسین امیرعبداللهیان و ژنرال سید عاصم منیر در این دیدار درباره روابط دو کشور و موضوعات مهم منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر کردند.
 
رئیس دستگاه سیاست خارجی با اشاره به فضای جدید حاکم بر منطقه، ابراز امیدواری کرد: دو کشور با بهره گیری از نگاه راهبردی به موضوعات مربوط به جهان اسلام و مسائل پیرامونی و همچنین اشتراکات فرهنگی و مردمی بتوانند در تحکیم و تعمیق روابط دوجانبه، بیش از پیش گام بردارند.
 
آقای امیرعبداللهیان همچنین از نقش سازنده فرمانده ارتش پاکستان در همکاری‌های امنیتی و مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.
 
فرمانده ارتش پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی تهران و اسلام آباد گفت: پاکستان از داشتن همسایه‌ای مانند ایران خشنود است و از گسترش روابط در همه زمینه‌ها استقبال می‌کند.
 
ژنرال سید عاصم منیر، توافقات حاصل شده در دیدارش با مقامات کشورمان را مهم دانست و ابراز امیدواری کرد: با اجرای این توافقات هر چه زودتر مردم دو کشور آثار همکاری‌ها را مشاهده کنند.
 
دو طرف در این دیدار همچنین روابط دو کشور همسایه را بسیار نزدیک دانستند و درباره گسترش هرچه بیشتر روابط اقتصادی، مقابله با گروه‌های تروریستی، افزایش همکاری‌های مرزی، خط لوله گاز ایران و پاکستان و صادرات برق تبادل نظر کردند./صدا و سیما
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها