فدراسیون کشتی آمریکا از غیبت دیوید تیلور، قهرمان وزن ۸۶ کیلوگرم ۲۰۲۲ جهان در مسابقات مجارستان خبر داد تا ماجرای رنکینگ اتحادیه جهانی در این وزن به کلافی سردرگم تبدیل شود.‌
فدراسیون کشتی آمریکا از غیبت دیوید تیلور، قهرمان وزن ۸۶ کیلوگرم ۲۰۲۲ جهان در مسابقات مجارستان خبر داد تا ماجرای رنکینگ اتحادیه جهانی در این وزن به کلافی سردرگم تبدیل شود.‌
کد خبر: ۱۴۱۵۹۹۹

حسن یزدانی بعد از کسب مدال نقره جهان در سال ۲۰۲۲ ، هم در قزاقستان و هم در جام تختی برای ایران روی تشک رفت و با توجه به قهرمانی‌اش در قزاقستان رده چهارم رنکینگ را برای خودش حفظ کرد. البته نابغه جویباری می‌توانست با حضور در تورنمنت‌های رنکینگ‌ بیشتر از جمله همین مجارستان رده خود را ارتقا دهد، اما مهم حضور در بین ۴ نفر برتر بود که برای حسن اتفاق افتاد. در حال حاضر حسن یزدانی با ۴۸ هزار امتیاز در رده چهارم رنکینگ وزن ۸۶ کیلوگرم جای دارد و دیوید تیلور با ۳۰۰۰ امتیاز کمتر در رده پنجم قرار گرفته. ‌به این ترتیب با توجه به غیبت تیلور در مجارستان، حضور یزدانی در بین ۴ نفر برتر برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان قطعی شده، اما نکته اینجاست که طبق قانون اتحادیه جهانی کشتی ۴ نفر برتر هر وزن تا مراحل نیمه‌نهایی و فینال به مصاف هم نمی‌روند. با این اوصاف احتمال برخورد تیلور و یزدانی قبل از مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان وجود دارد. این اتفاق ممکن است ماجرای سال ۲۰۱۸ را برای این دو قهرمان افسانه‌ای کشتی جهان تکرار کند. در آن سال در همان دور نخست تیلور و یزدانی با هم برخورد کردند و با شکست حسن یزدانی، او شانس حضور در فینال را از دست داد و در گروه شانس مجدد به مدال برنز رسید. اما در چند سال اخیر با توجه به این‌که یزدانی و تیلور در رنکینگ اول و دوم قرار داشتند، تا فینال به هم برخورد نکردند و خیال‌شان بابت صعود به فینال راحت بود. به نظر می‌رسد تیلور با آگاهی از این موضوع خودش به استقبال مبارزه زودهنگام با یزدانی رفته و می‌خواهد قبل از فینال مقابل ستاره کشتی ایران قرار گیرد. 

کاپیتان تیم‌ملی آمریکا در میلان
بعد از توافق اولیه دو باشگاه چلسی و میلان برای انتقال ۲۲‌میلیون یورویی کریستین پولیشیچ، این بازیکن روز گذشته برای عقد قرارداد با روسونری وارد شهر میلان شد. کاپیتان تیم‌ملی فوتبال آمریکا با وجود داشتن پیشنهاد مالی بهتر از لیون، حضور در میلان را ترجیح داد. این بازیکن ۵ فصل برای چلسی بازی کرد و موفق شد در ۱۴۵ بازی ۲۶ گل و ۲۱ پاس گل به نام خود ثبت کند. پولیشیچ در شرایطی پیراهن میلان را در فصل جدید به تن خواهد کرد که باشگاه چلسی پیشنهاد اول ۱۴ میلیون یورویی روسونری را رد کرده بود ولی اصرار این بازیکن و بالا رفتن مبلغ پیشنهادی میلان کار این انتقال را نهایی کرد.

ببر برزیلی به بارسلونا پیوست
بارسلونا که از هفته قبل با اتلتیکو پارانائنسه برای جذب ویتور روکه به توافق رسیده بود، سرانجام روز گذشته این انتقال را رسمی کرد. روکه فعلا به جمع بارسایی‌ها اضافه نخواهد شد و از فصل بعد در اختیار ژاوی قرار خواهد گرفت. قرارداد او تا فصل ۳۱-۲۰۳۰ است و او تا سال آینده به صورت قرضی در باشگاه برزیلی به فوتبالش ادامه خواهد داد تا این تیم را در جام لیبرتادورس همراهی کند. بارسا برای روکه ۱۸ ساله ۳۰ میلیون یورو هزینه کرده و رقم نهایی با در نظر گرفتن ۳۱‌میلیون یورو پاداش و بندهای متغیر به ۶۱ میلیون یورو خواهد رسید. بند فسخ روکه نیز ۵۰۰ میلیون یورو است. 

محرومیت النصر از ۳ پنجره نقل‌ و انتقالاتی
فیفا باشگاه النصر را از ۳ پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم کرد. این محرومیت به این دلیل است که باشگاه عربستانی در پرداخت مبلغ ۱۴ میلیون پوند به لسترسیتی برای احمد موسی از نیجریه‌ ناکام ماند. در ادامه با شکایت احمد موسی از سران النصر، فیفا درباره این پرونده رای داد و باشگاه عربستانی را از سه پنجره نقل‌وانتقالات محروم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها