مناقشه قره‌ باغ باعث همکاری آمريکا و روسیه می‌شود؟
گزارش نشریه «ریسپانسیبل استیت کرفت»؛

مناقشه قره‌ باغ باعث همکاری آمريکا و روسیه می‌شود؟

وزارتخانه‌های دفاع جمهوری آذربایجان و ارمنستان یکدیگر را به هدف قرار دادن مواضع طرف متقابل در «قره باغ» متهم کردند.
کد خبر: ۱۴۱۵۹۸۰

به گزارش جام جم آنلاین، ایروان امروز چهارشنبه اعلام کرد که ساعت ۱۲:۱۰ (به وقت محلی)، یگان‌های نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به سمت مواضع نیروهای ارامنستان در نزدیکی «تغ» (Tegh) تیراندازی کردند.

بر اساس اعلام این رسانه، در این تیراندازی یک نظامی ارمنستانی به نام N.T مجروح شد.

وضعیت سلامتی این سرباز در حد متوسط است و خطری برای جان وی وجود ندارد.

ساعت ۵:۳۰ بامداد امروز هم بر اثر تیراندازی نیروهای جمهوری آذربایجان، یک نظامی دیگر مجروح شده بود.

این در حالیست که باکو در بیانیه‌ای با رد ادعای ایروان مدعی نقض آتش بس از طرف مقابل شده است.

به گزارش آذرتاج، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای ارمنستان مستقر در مرز و مکان استقرار صلحبانان روس در چند نوبت با سلاح‌های مختلف به سمت نیروهای باکو تیراندازی کردند. اقدام ارمنستان با آتش به موقع نیروهای جمهوری آذربایجان متوقف شد.

تنش‌های اخیر میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان با محوریت گذرگاه لاچین درگرفته است. کریدور لاچین تنها مسیری است که ارمنستان را به مرکز قره‌باغ کوهستانی متصل می‌کند.

گروهی از اتباع جمهوری آذربایجان که خود را فعال محیط زیست می‌خواندند، ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۱ آذر ۱۴۰۱)، کریدرو لاچین را که نیروهای حافظ صلح روسیه در آن مستقر شده اند را مسدود کردند.

باکو مدعی شد که هدف مسدود کردن هیچ جاده‌ای نبوده و خودروها می‌توانند آزادانه در هر دو جهت حرکت کنند، اما ایروان آن را اقدامی تحریک آمیز از سوی باکو با هدف ایجاد یک فاجعه انسانی در منطقه ارمنی نشین قره باغ عنوان کرد.

در پی ادامه دار شدن این اختلافات، ارمنستان چندی پیش به دیوان بین المللی دادگستری در شهر لاهه هلند شکایت کرد و این دیوان نیز به نفع ایروان رأی داد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها