خسارت ۲ میلیارد تومانی آتش به نخلستان‌های بندرعباس

مدیر جهادکشاورزی بندرعباس گفت: طبق برآورد اولیه، آتش سوزی هفته گذشته بیش از ۲ میلیارد تومان به نخلستان‌ها و باغ‌های سیاهو بندرعباس خسارت وارد کرد.
مدیر جهادکشاورزی بندرعباس گفت: طبق برآورد اولیه، آتش سوزی هفته گذشته بیش از ۲ میلیارد تومان به نخلستان‌ها و باغ‌های سیاهو بندرعباس خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۱۴۱۵۷۱۳
هرمزگان-جام جم انلاین-مدیر جهادکشاورزی بندرعباس گفت: طبق برآورد اولیه، آتش سوزی هفته گذشته بیش از ۲ میلیارد تومان به نخلستان‌ها و باغ‌های سیاهو بندرعباس خسارت وارد کرد. سلمان انصاری زاده افزود: در این آتش سوزی به ۱۰ هکتار از نخلستان‌ها و باغ‌های مرکبات جغدر سیاهو بندرعباس خسارت وارد شد. آتش سوزی روستای جغدر سیاهو از حدود ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه پانزدهم تیرماه آغاز شد و تا روز شنبه هفدهم ادامه داشت. وی گفت: نخلستان‌های آسیب دیده از نوع خاصویی و مرداسنگ و باغ‌های مرکبات نیز نارنگی و لیموترش بود. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندرعباس افزود: ۳ دستگاه ماشین آتش نشانی از بخش احمدی حاجی آباد و بندرعباس به محل اعزام شدند، اما با توجه به عمق آتش سوزی مهار حریق با سختی انجام شد. انصاری گفت: به رغم به هشدار‌های سازمان جهاد کشاورزی، نخلستان‌ها و باغ‌های این منطقه بیمه نبوده بنابراین برای جبران خسارت به کشاورزان و نخل‌داران پیگیری موضوع با ستاد بحران و فرمانداری بندرعباس صورت گرفته تا تسهیلات کم بهره به خسارت دیدگان ارائه شود. روستای جغدر از توابع دهستان سیاهوی شهرستان بندرعباس است و تا مرکز استان ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد. ۲ آتش‌سوزی در روز‌های ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ نیز ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت به کشاورزان دهستان سیاهو بندرعباس وارد کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها