سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت که پکن به تعامل و هماهنگی با طرف‌های ذیربط و کمک به بازگرداندن برجام در سریع‌ترین زمان ممکن به مسیر خود ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۱۴۱۵۲۷۱

به گزارش جام جم آنلاین، وانگ ونبین امروز جمعه در نشستی خبری تصریح کرد: دلیل وضعیت کنونی پیرامون موضوع هسته‌ ای ایران این است که ایالات متحده به طور یکجانبه از برجام خارج شد و ایران را تحت شدیدترین فشار‌ها قرار داد.

وانگ ونبین با بیان اینکه ماهیت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است تاکید کرد که ایران اقدامات متقابل مناسبی را انجام داده است. اولویت فعلی طرف‌های ذی‌ربط بازگرداندن اجرای کامل و مؤثر برجام از طریق گفتگو و مذاکره است.

وی افزود: جلوگیری از اتخاذ هرگونه اقدامی که به تشدید اوضاع و تشدید تناقضات منجر شود، برای ایجاد شرایط برای تلاش‌های دیپلماتیک اهمیت دارد. چین به تعامل و هماهنگی با طرف‌های ذیربط، کمک به بازگرداندن سریع برجام به مسیر درست، حفظ اقتدار و اثربخشی قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و پیشبرد حل و فصل سیاسی- دیپلماتیک پرونده هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد.

نشست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام در روز ۱۵ تیرماه (۶ جولای) به عرصه جدال میان دیپلمات‌های آمریکا و انگلیس با روسیه تبدیل شد که با دعوت از اوکراین در پی تکمیل سناریوی خود علیه برنامه دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران و تداوم تحریم‌های موشکی هستند. 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها