به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاعرسانی ریاست جمهوری، آقای رئیسی، امروز پنجشنبه، پس از افتتاح مسیر رفت قطعه دوم آزادراه تهران ـ شمال بهصورت زمینی از همه مسیر قطعه دوم، بازدید و با حضور در ابتدای قطعه سوم آزادراه تهران ـ شمال، دستور آغاز عملیات ساخت این قطعه در مراحل مطالعاتی، طراحی و اجرا را صادر کرد.
این طرح، یکی از ابرطرحهای راهداری کشور بهشمار میآید و در مقایسه با سه قطعه دیگر به لحاظ پیچیدگیهای خاص مهندسی، بسیار متفاوت است.
قطعه سوم آزادراه تهران ـ شمال به طول تقریبی ۵۴ کیلومتر در انتهای تونل البرز و نقطه پایانی استان البرز، همعرض با پل زنگوله، آغاز میشود و تا مرزنآباد در استان مازندران ادامه دارد. برآورد اولیه هزینه ساخت این مسیر، حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان بوده که ۷۰ درصد آن با ساخت ۴۴ تونل در مسیر رفت و برگشت در زیر زمین ایجاد شده است و ۴۴ پل نیز در مسیر رفت و برگشت، احداث خواهد شد.
مهمترین شاخصه این قطعه، آغاز آن در ارتفاع ۲ هزار و ۲۰۰ متری از سطح دریا و پایان آن در ارتفاع حدود صفر از سطح دریا است که این طرح را با ۲ هزار و ۲۰۰ متر اختلاف ارتفاع در طول مسیر، به یکی از خاصترین طرحهای راهسازی کشور تبدیل میکند که در نوع خود، مشابه ندارد.
طول مجموع آزادراه تهران ـ شمال، ۱۲۱ کیلومتر است که تاکنون ۳ قطعه از ۴ قطعه آن به بهرهبرداری رسیده است./صدا و سیما
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد
درگفتوگو با رئیس دانشکده الهیات دانشگاه الزهرا ابعاد بیانات رهبر انقلاب درخصوص تقلید زنان از مجتهد زن را بررسی کردهایم