قطعه جدید آزادراه تهران ـ شمال صبح امروز با حضور رئیس‌جمهور بهره‌برداری شد.
قطعه جدید آزادراه تهران ـ شمال صبح امروز با حضور رئیس‌جمهور بهره‌برداری شد.
کد خبر: ۱۴۱۵۰۹۴

به گزارش جام جم آنلاین البرز،قطعه جدید آزادراه تهران ـ شمال به‌طول ۱۶.۵ کیلومتر است با حضور رئیس‌جمهور بهره‌برداری شد. تونل البرز به‌طول ۶.۴ کیلومتر که بزرگ‌ترین تونل آزادراهی غرب آسیا است نیز در این مسیر قرار دارد.

همزمان با بهره برداری از قطعه دوم، عملیات اجرایی مرحله سوم ساخت این آزاد راه عملیات ساخت آزاد راه چالوس تا رامسر نیز اجرایی خواهد شد.

این آزادراه ۷۹ کیلومتر تونل و ۲۲ کیلومتر پل دارد که از چالوس تا رامسر امتداد دارد.

رئیس جمهور در آیین بهره برداری از قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال این طرح را نماد خودباوری و اراده مهندسان و مشاوران و کارگران ایرانی دانست و گفت: صرفه جویی در وقت و هزینه مردم، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و مصرف سوخت از جمله مزایای بهره برداری از این طرح است.
 
آیت الله سید ابراهیم رئیسی افزود: تلفات جاده یکی از نکاتی است که رنج می‌بریم و بخشی از آن مربوط به رانندگان و بخشی مربوط به جاده است
 
او با بیان اینکه قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال با بیش از دو سال کار سخت شبانه روزی به سرانجام رسیده است، ادامه داد: این طرح نماد ایمان، خودباوری، .علم و توانایی و در یک عبارت نماد افتخار ایران است.
 
رئیس جمهور  گفت: انشاالله با همان همتی که ساخت قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال آغاز شده است قطعه بعدی نیز به نام غدیر آغاز می‌شود.
 
آیت الله سید ابراهیم رئیسی افزود: قطعه ۳ آزاد راه تهران شمال نیز همانند قطعه ۲ در زمان کوتاه و با دقت بالا باید انجام شود.
 
او با بیان اینکه همه مراحل ساخت قطعه ۲ آزادراه تهران شمال توسط مهندسان ایرانی انجام شده است، از سه استاندار تهران، البرز و مازندران و مردم این منطقه قدردانی کرد و افزود: اگر اهالی منطقه همکاری نمی‌کردند امکان نداشت این طرح اجرا شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها