یزد- رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد گفت: با هدف آگاهی بخشی به شهروندان در خصوص مضرات کیسه‌های نایلونی برای سلامت انسان بخصوص هنگام خرید نان، سفره‌های پارچه‌ای نان بین شهروندان توزیع شد.
کد خبر: ۱۴۱۴۷۹۳

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمد رضا برزگر با اشاره به اینکه آلودگی پلاستیک یک فاجعه جهانی و ساخته شده دست بشر است، اظهارداشت:‌ به علت تولید انبوه و ارزانی پلاستیک متاسفانه میزان استفاده از آن بسیار افزایش پیدا کرده است از این رو فرهنگ‌سازی و تغییر معضلات در مدیریت پسماند است.

وی پلاستیک را  جدی‌ترین خطر برای محیط‌ زیست دانست و افزود:‌ هدف از اختصاص یک روز بنام روز جهانی بدون پلاستیک در دنیا ارتقای سطح آگاهی انسان‌ها در زمینه خطرات بهداشتی و محیط زیستی استفاده از کیسه‌های پلاستیکی است تا مردم در خرید‌های روزانه خود از این کیسه‌ها کمتر استفاده کرده و بجای آن از کیسه‌های مقاوم پارچه‌ای یا دیگر کیسه‌های زیست تجزیه پذیر که آسیب کمتری برای محیط زیست دارند، استفاده کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد گفت: در راستای آموزش شهروندی و ترویج فرهنگ استفاده از سفره‌های پارچه‌ای بجای کیسه نایلون در خرید نان، در تعدادی از نانوایی‌های سطح شهر با بیان  فواید سفره‌های پارچه‌ای و مضرات کیسه‌های نایلونی بصورت چهره به چهره به شهروندان، سفره‌های خرید نان پارچه‌ای نیز توزیع شد.

برزگر با اشاره به مضرات پلاستیک در زندگی و محیط زیست تصریح کرد: امیدواریم شهروندان با آگاهی از خطر مستقیم کیسه‌های نایلونی برای سلامت انسان بخصوص هنگام خرید نان بدلیل گرما و حرارتی که نان دارد، سفره‌های پارچه‌ای را جایگزین کیسه‌های پلاستیکی کرده و با استفاده کمتر از کیسه‌های پلاستیکی در صیانت از محیط زیست و سلامت جامعه کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ به منظور فرهنگ سازی و ارتقای سطح دانش شهروندان در زمینه مضرات استفاده از کیسه‌های نایلونی، ۲۱ تیر ماه از سوی طرفداران محیط زیست روز بدون کیسه نایلکس نامگذاری شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها