روایت ۲۴ساعت جنجالی از جلسه بیرانوند با ۸استقلالی تا حرف‌ها در سازمان لیگ

بیرو؛ یاغی جدید؟!

آیا قرار است بزرگترین نقل و انتقال تمام تاریخ فوتبال ایران رقم بخورد؟ آیا قرار است دو دهه پس از انتقال مهدی هاشمی‌نسب، مدافع یاغی پرسپولیس به استقلال، پیوستن او زیر سایه یک انتقال بزرگتر قرار بگیرد؟ اینها سوالاتی است که همه درباره انتقال احتمالی علیرضا بیرانوند گلر ملی‌پوش پرسپولیس به استقلال می‌پرسند.
آیا قرار است بزرگترین نقل و انتقال تمام تاریخ فوتبال ایران رقم بخورد؟ آیا قرار است دو دهه پس از انتقال مهدی هاشمی‌نسب، مدافع یاغی پرسپولیس به استقلال، پیوستن او زیر سایه یک انتقال بزرگتر قرار بگیرد؟ اینها سوالاتی است که همه درباره انتقال احتمالی علیرضا بیرانوند گلر ملی‌پوش پرسپولیس به استقلال می‌پرسند.
کد خبر: ۱۴۱۴۷۵۲
نویسنده ​​​​​​​حسین خلیلی - گروه ورزش

خیلی‌ها می‌گویند بیرانوند به مراتب بزرگتر از هاشمی‌نسب است. راست هم می‌گویند. او در دو جام‌جهانی گلر فیکس ایران بوده و با قرمزها به جام‌های زیادی رسیده است. بنابراین به لحاظ فوتبالی بیرانوند چند قدم جلوتر از مهدی هاشمی‌نسب است. پس بیراه نیست که استقلالی‌ها می‌گویند اگر او آبی‌پوش شود، بمب تمام دوران‌های نقل و انتقالات را منفجر خواهد کرد. با این وجود هیچکس مطمئن نیست قرارداد امضا شود و باید منتظر توافقات نهایی ماند.

دیروز خبرگزاری‌ها هریک به شکلی اخبار را پوشش دادند. خبرگزاری تسنیم خبر داد بیرانوند با استقلال به توافق اولیه دست یافته است. آنها هم که درشک و تردید بودند با توجه به بیانیه پرسپولیس، مطمئن شدند کار او و قرمزها بیخ پیدا کرده است. این باشگاه در بیانیه دیروز خود نوشت: «از موضوعات مطرح شده در نشست امروز هیات مدیره، موضوع فسخ قرارداد از سوی علیرضا بیرانوند و احتمال اغوای(!) وی توسط یکی از باشگاه‌های حاضر در لیگ‌برتر بود. براساس مصوبه هیات مدیره مقرر شد باشگاه پرسپولیس موضوع را در مراجع حقوقی و انضباطی از جهت تلاش برای اغوای بازیکن تحت قرارداد توسط باشگاه رقیب و همچنین بازگشت بازیکن و ادامه قرارداد با توجه به پرداخت تا ۹۰ درصد و همچنین مقررات ناظر بر نقل و انتقالات فوتبال ایران تحت پیگیری قرار بدهد.»
این یعنی اعلان جنگ پرسپولیس و وکلایش به بیرانوند. حالا ببینیم در ساعت‌های گذشته چه اتفاقاتی رخ داده است.

جلسه مهم و محرمانه
بیرانوند یکشنبه شب در جلسه‌ای محرمانه و مهم با حضور ۸ استقلالی حاضر شد! نزدیکان علیرضا فاش کردند در این نشست بعضی از مسئولان این باشگاه از جمله حجت کریمی سرپرست مدیریت استقلال هم حضور داشتند. بیرانوند که آنها را در جلسه دید، از جدیت‌شان برای امضای قرارداد مطلع شد. او نمی‌خواست قراردادش را با پرسپولیس فسخ کند ولی اتفاقات جلسه به شکلی پیش رفت که صبح دیروز وقتی از خواب بیدار شد، به سازمان لیگ رفت و قراردادش را فسخ کرد. در این جلسه بیرانوند اعلام کرد برای حضور در استقلال رقمی سنگین می‌خواهد. او همچنین فاش کرد که مدیریت پرسپولیس رفتار درستی نداشته و به همین دلیل تصمیم گرفته دیگر با پیراهن قرمز ادامه ندهد. صبح دیروز بیرانوند در سازمان لیگ هم از جلسه مهمش حرف زد و گفت: «حالا ببینیم خدا چه می‌خواهد.» او حتی به بعضی از مسئولان این سازمان با خنده گفت: «به استقلال بروم یا نه؟!» که البته جواب خوبی نگرفت چون اکثر حاضران پرسپولیسی بودند! علیرضا اینقدر زود از سازمان لیگ خارج شد که در آن لحظات، اکثر کارمندان تازه داشتند می‌آمدند.

جنگ پول
مشکل پرسپولیس و بیرانوند حادتر از چیزی است که فکر کنید. درویش تحت فشار است تا رقم قراردادها را کاهش دهد. از سویی بازیکنان مورد نظر یحیی پول سنگین می‌خواهند. مثلا درخواست اولیه کنعانی‌زادگان برای امضای قرارداد ۴۰ میلیارد تومان بوده است! حالا این‌که آیا می‌شود سر رقم دیگری با او به توافق رسید یا نه، مشخص نیست اما درویش به کنعانی‌زادگان گفته بود: «اگر پول زیاد بدهیم، تیم‌مان به هم می‌ریزد.» خواسته بیرانوند این است که علاوه بر تسویه آپشن‌های قرارداد، برای سال جدید هم قرارداد تازه‌ای ببندند. او تهدید کرده بود اگر این کار را نکنند، فسخ می‌کند که دقیقا همین کار را انجام داد.

واکنش‌های عجیب
شایعه حضور بیرانوند و اخبار توافق او با استقلال، واکنش‌های متفاوتی در پی داشت. وحید امیری همبازی‌ و هم اتاقی‌اش در پرسپولیس نوشت: «ما لرها سرمان می‌رود اما پای عهدمان می‌مانیم. علیرضا هر چقدر هم دلخور باشد، محبت هواداران پرسپولیس را فراموش نخواهد کرد. علیرضا جایی نمی‌رود که قلب هواداران و عاشقان پرسپولیس شکسته شود.»
استوری افشین پیروانی اما صحه گذاشتن روی رفتن بیرانوند بود، آن هم با این متن: «پرسپولیس بزرگترین عشق دنیا.این نیز بگذرد.»
خبیری، عضو هیات‌مدیره قرمزها هم حمله‌ای به یکی از حامیان مالی استقلال که شرکتی هواپیمایی است داشت و نوشت: «هواداران عزیز، ما هم مثل شما تا صبح نخوابیدیم و ماجرا را پیگیری کردیم. حتما با همه وجودم شرافتا تلاش می‌کنم این اتفاق رخ ندهد اما رفتار آن دو سه نفری که با روح و روان هواداران ما بازی کردند، بی‌پاسخ نمی‌ماند. بازی با احساسات میلیون‌ها هوادار عاشق و مظلوم تاوان دارد. بترسید از تحریم و ورشکستگی شرکت‌های هواپیمایی‌تان.»
و در پایان استوری برادر علیرضا بیرانوند بود که مثل بمب صدا کرد. او تصویری از قلب آبی روی لوگوی پرسپولیس در عکس بیرانوند قرار داد و نوشت: «سلطان ادب یا کر دلدار. پرچمت بالاست. شیر روزگار. چه شو.»

شاید عربستان!
دیروز یک شایعه بسیار داغ هم شنیده شد؛ این‌که شاید بیرانوند این بازی‌ها را راه انداخته تا به عربستان برود. منابع نزدیک به بیرانوند فاش کردند یکی از باشگاه‌های این کشور شدیدا خواهان جذب اوست و پول سنگینی هم می‌پردازد. یکی دیگر از بازیکنان تیم‌ملی هم که رابطه بسیار نزدیکی با علیرضا دارد، با او درباره حضور در لیگ عربستان صحبت کرده چراکه خودش نیز پیشنهاد مالی سنگینی دریافت کرده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها