رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر یزد؛

سه هزار قطعه زمین در شهر یزد سند رسمی ندارند

یزد- رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر یزد با بیان این‌که بیش از سه هزارقطعه زمین در این شهر میراث سند رسمی ندارند، گفت: برای ساماندهی ساخت و سازهای قانونی زمین‌های فاقد سند رسمی طرح «گواهی موقت مالکیت رسمی» پیشنهاد شده که به محض تأیید نهایی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۴۱۴۶۴۹

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمدمهدی نیکونژاد در نشست خبری کمیسیون‌های گردشگری، نظارت، فرهنگی و خانواده، با بیان این‌که یکی از عمده‌ترین فعالیت شورای اسلامی هر شهر نظارت بر عملکرد شهردار و شهرداری است، اظهار داشت: علاوه بر آن هر عضو شورا مسئولیت نظارت بر بخشی از شهرداری را بر عهده دارند.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر یزد با بیان این‌که در حوزه مسائل نظارت و بازرسی، تا پایان سال گذشته ۳۵۳ مصوبه شورا ثبت شده است، افزود: بخشی از این مصوبات لوایح شهرداری، بخشی مکاتبات سایر دستگاه‌های اجرایی و مطالبات مردمی بوده است.

نیکونژاد گفت: مطالبات مردم بعد از پیگیری‌های تخصصی وارد صحن شورا شده و برای آن مصوبه لازم الاجرا خواهیم داشت و دعوت از مدیران ارشد استان برای بررسی و ساماندهی مشکلات حوزه‌های مختلف از دیگر اقدامات انجام شده توسط شورای اسلامی شهر یزد است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی ششمین دوره شورای اسلامی شهر یزد انجام یک سری بازدیدهای میدانی محسوس و نامحسوس را از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار این کمیسیون تخصصی دانست و بیان کرد: کمیسیون نظارت وظیفه بررسی تمام طرح‌ها در تمام حوزه‌های مدیریت شهری را به عهده دارد.

وی گفت:  ثبت ۲۴ مورد مصوبه علاوه بر مصوبات شورای شهر بخشی از دستاوردهای کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر یزد است و با توجه به این‌که بیش از سه هزار ملک در شهر یزد فاقد سند است و خرید و فروش آنها به صورت قولنامه‌ای انجام می‌شود، ساماندهی خرید و فروش زمین‌ها در این شهر میراث جهانی از جمله اقدامات شاخص انجام شده است.

نیکونژاد با اشاره به اهمیت انعقاد تفاهم نامه همکاری شورای شهر با سازمان ثبت اسناد و املاک استان، خاطرنشان کرد: دراین راستا افرادی که زمین فاقد سند رسمی داشته و قصد ساخت و ساز آن را دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه رسمی ثبت اسناد استان، گواهی موقت مالکیت رسمی را برای اجرای بخشی از فرآیند ساخت و ساز قانونی اخذ کنند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر یزد در خصوص تفاهم‌نامه همکاری با سازمان ثبت اسناد گفت: این مهم برای تصویب نهایی به مراجع حقوقی بالادستی ارسال شده و به محض تصویب و تأیید اجرایی خواهد شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها