عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

تلاش برای تکمیل حلقه حفاظتی شهر اصفهان در دوره ششم مدیریت شهری

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توجه به توسعه افقی شهر و حجم ترافیک سنگین رینگ‌های داخل شهر، ضرورت احداث حلقه حفاظتی یا رینگ چهارم دوچندان شد، در این راستا از سال‌های قبل احداث این پروژه در دستور کار مدیریت شهری طی دوره‌های مختلف قرار گرفته بود.
کد خبر: ۱۴۱۴۵۴۵

جام جم آنلاین اصفهان؛ رسول میرباقری اظهار کرد: توجه به توسعه افقی شهر و حجم ترافیک سنگین رینگ‌های داخل شهر، ضرورت احداث حلقه حفاظتی یا رینگ چهارم دوچندان شد، در این راستا از سال‌های قبل احداث این پروژه در دستور کار مدیریت شهری طی دوره‌های مختلف قرار گرفته بود.

وی افزود:حلقه حفاظتی شهر میراثی از دوره‌های گذشته است که درصدد هستیم در این دوره مدیریت شهری با جدیت آن را پیگیری کنیم تا سریع‌تر تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه طول رینگ حفاظتی ۷۸ کیلومتر است، تصریح کرد: ۴۶ کیلومتر از این رینگ داخل شهر اصفهان و ۳۳ کیلومتر در محدود پنج شهر دولت‌آباد، خورزوق، خمینی‌شهر، درچه و شهر ابریشم قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه احداث حلقه حفاظتی در کاهش ترافیک شهر، صرفه‌جویی در زمان و مصرف سوخت شهروندان تأثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا عملیات بتن‌ریزی این پروژه در شب انجام شود تا اخلالی در نظم ترافیکی این محدوده ایجاد نشود.

میرباقری با بیان اینکه اولویت نخست احداث حلقه حفاظتی کیلومتر صفر تا ۹ است، گفت: در این راستا طی سالیان گذشته مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی و بلوار فرزانگان همسو با رینگ چهارم شهر احداث شده است.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بخشی از رینگ به اراضی ارتش در سپاهان شهر مربوط است که به اتوبان شهید دستجردی متصل می‌شود، بنابراین اولویت دوم رینگ حفاظتی از کیلومتر ۴۵ تا ۶۳ به کمربندی شرق اتوبان متصل می‌شود.

وی ادامه داد: ادامه این مسیر نیز به کیلومتر صفر یعنی مجموعه پل‌های شهید سلیمانی می‌رسد، بنابراین با احداث این مسیر ۶۰ درصد رینگ تکمیل می‌شود.

میرباقری با بیان اینکه اولویت سوم حلقه حفاظتی نیز مربوط به شهرستان‌های خمینی از کیلومتر ۲۹ تا ۴۵ است، گفت: از کیلومتر ۶۳ در مجاورت سیتی سنتر تا تقاطع شهید سلیمانی به طول ۱۸ متر نیز در اولویت چهارم قرار دارد.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها