رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری:

نباید بگذاریم زاگرس به سمت علفزار شدن برود

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه؛

کمبود گروه‌های خونی A منفی و AB منفی در کرمانشاه

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه از نیاز مبرم به دو گروه خونی A منفی و AB در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۴۳۴۵

جام جم آنلاین؛ مریم میرزاده  اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون سال‌جاری حدود ۱۵ هزار نفر در استان برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۴ هزار نفر شرایط اهدا داشته و موفق به اهدای خون و پلاکت شدند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه افزود: این میزان اهدای خون در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته حدود ۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ذخائر خونی در استان در وضعیت مطلوبی قرار دارد، اما  ذخائر گروه‌های منفی پایین است، گفت: در حال حاضر در تامین گروه خونی A منفی و AB منفی در کرمانشاه با کمبود مواجه هستیم.

میرزاده خاطرنشان کرد: در این راستا از افراد واجد شرایط اهدای خون و اهداکنندگان مستمر در گروه خونی یاد شده دعوت می‌شود که برای تامین نیاز خونی بیماران به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه ۴۷ درصد از اهداکنندگان در استان جزو اهداکنندگان مستمر هستند، افزود: این دسته از اهداکنندگان خون به دلیل اینکه به طور مستمر خون اهدا می‌کنند و بیش از افراد دیگر مراقب سلامتی خود هستند از سالمترین افراد محسوب می‌شوند و ضریب سلامت خون در آنها نیز بیشتر است و همیشه هم یاریگر سازمان انتقال خون و نجات دهنده جان بیماران هستند.

میرزاده گفت: حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال اهداکنندگان مستمر تا ۶۵ سال، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فاصله اهداء خون هر هشت هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یک سال از چهار بار بیشتر نشود؛ همراه داشتن اصل کارت شناسایی شرایط اهدای خون است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برنامه خونگیری با حضور تیم های خونگیری سیار در شهرستان‌های اسلام آبادغرب، کنگاور، سنقروکلیایی، پاوه، سرپلذهاب، گیلانغرب، صحنه، هرسین، روانسر و قصرشیرین بر اساس استقبال اهدا کنندگان خون، به صورت هفتگی یا ماهیانه انجام می‌شود.

میرزاده افزود: خون‌گیری در محل انتقال خون کرمانشاه واقع در خیابان بنت‌الهدی مقابل فرمانداری روزانه از ساعت هشت صبح تا ۱۹ و در روزهای تعطیل از ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و ۳۰ همچنین در مرکز اهدای خون جنب بیمارستان معتضدی در ایام غیرتعطیل طی روزهای شنبه تا سه‌شنبه از ساعت هشت صبح تا ۱۳ انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها