رییس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار شد:

حمایت ویژه دستگاه قضا از رفع مشکلات ارزی فعالان اقتصادی

امیرکشانی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در سومین جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه، خواستار حمایت ویژه دستگاه قضا از رفع مشکلات مربوط به تعهد ارزی فعالان اقتصادی استان اصفهان شد.
کد خبر: ۱۴۱۳۸۰۸

جام جم آنلاین اصفهان؛ در ابتدای این جلسه، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه به ارایه گزارش ستاد اقتصاد مقاومتی استان پرداخت و از برنامه ویژه این ستاد در راستای کمک به تولید و تولیدکنندگان در راستای تحقق شعار سال خبر داد.
سید محمد موسویان افزود: در ذیل ستاد، پنج کمیته فرعی به منظور طرح و پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی تشکیل شده است.
دادستان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته 9 جلسه اصلی ستاد برگزار شد تصریح کرد: بازگشت 51واحد صنعتی تعطیل به چرخه تولید از جمله مصوبات ستاد مذکور در سال گذشته بود.
در ادامه امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: مشکلات طرح شده در ستاد اقتصاد مقاومتی هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی را به همراه داشت و استان اصفهان موفق به کسب رتبه اول برگشت واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال به چرخه تولید شد.
وی از عزم جدی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی و در نظرگرفتن تسهیلات برای بنگاه‌های کوچک و متوسط استان خبر داد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان نیز در این نشست با اشاره به سهم 6.4 درصدی استان از جمعیت و نیز همین درصد ارزش افزوده بدون احتساب نفت کشور تصریح کرد: اصفهان از سهم 8 درصدی در تولید صنعتی و تامین بودجه کشور برخوردار است در حالی که نرخ بیکاری استان بیش از 10 درصد و نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز حدود 28درصد بوده و این استان رتبه 25 امنیت اقتصادی در سطح کشور را دارا می باشد.
 امیر کشانی در ادامه بر ضرورت تغییر ریل تولید کشور به سمت توسعه صادرات و تولیدات صادرات محور تاکید کرد.
وی مشکلات ارزی را یکی از مهمترین چالش‌های فعالان اقتصادی استان دانست و خواستار حمایت ویژه دستگاه قضا به منظور کمک به رفع مشکلات ارزی فعالان اقتصادی با بانک مرکزی شد.
رییس پارلمان بخش خصوصی ضمن اشاره به اقدامات ارزنده دستگاه قضا در تعامل با چرخه تولید و صنعت از آمادگی کامل اتاق بازرگانی اصفهان برای همکاریهای مشترک روزافزون به منظور هم‌افزایی بیشتر برای بهبود محیط کسب وکار خبر داد.
همچنین در پایان این جلسه حجت الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری رییس کل دادگستری استان اصفهان ضمن نکوداشت هفته قوه قضاییه به تبیین ابعاد شخصیتی شهید والا مقام بهشتی پرداخت و افزود: این شهید مفهوم اقتصاد اسلامی را در حمایت از تولید تعریف می کرد.
وی ضمن اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در دبیرخانه اقتصاد مقاومتی استان در مقایسه با سایر استان‌ها، بر عزم جزم حاکمیت و دستگاه قضا در حمایت از فعالان اقتصادی تاکید نمود.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها