نماینده روسیه در سازمان ملل ادعا‌ها درباره استفاده از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین را بی‌اساس توصیف و آن‌ها را رد کرد.
نماینده روسیه در سازمان ملل ادعا‌ها درباره استفاده از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین را بی‌اساس توصیف و آن‌ها را رد کرد.
کد خبر: ۱۴۱۳۳۹۹

به گزارش جام جم آنلاین، واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل با تأکید بر این‌که اولین بار نیست که ادعا‌هایی درباره استفاده از پهپاد‌های ایرانی در اوکراین شنیده می‌شوند، گفت: این ادعا‌های بی‌اساس را که هدف آن‌ها تنها گمراه کردن جامعه بین‌المللی است، رد می‌کنیم.

تعداد بازدید : 8

این مقام روس با بیان این‌که این فرضیه‌ها بر برخی اطلاعات بدون منبع و ارزیابی‌های مبهم بنا شده‌اند، افزود: آن‌ها تصاویری سرهم‌بندی‌شده از لاشه‌های غیرقابل تشخیص پهپاد‌ها ارائه می‌دهند، اما به نظر می‌رسد حتی خودشان هم درباره شواهدی که ارائه می‌دهند مطمئن نیستند. این موضوع ارتباطی به واقعیت‌های عینی ندارد بلکه مسئله ارائه یک برداشت سیاسی است.

نبنزیا همچنین گفت: این‌ها ادعا‌هایی بی‌اساس و تلاش‌هایی آشکار برای گمراه کردن عامدانه جامعه بین‌المللی هستند. استدلال‌هایی که آن‌ها مطرح می‌کنند در برابر هیچ بررسی و تحقیقی دوام نمی‌آورند و فاقد هرگونه زیربنای حقوقی و فنی هستند.

واسیلی نبنزیا در ادامه از تلاش‌های گروهی از کشورها که قصد دارند دبیرخانه سازمان ملل را برای انجام تحقیقات ادعایی درباره این موضوع تحت فشار قرار دهند انتقاد کرد و آن را نقض پاراگراف دوم ماده ۱۰۰ منشور سازمان ملل خواند./صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها