رئیس‌جمهور با اشاره به مناسبت فرخنده سالروز ازدواج امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س)، بر لزوم تسریع در پرداخت وام ازدواج جوانان تأکید کرد و گفت: باید زمینه صاحبخانه شدن جوانان هم فراهم شود تا دغدغه مسکن زوج‌های جوان رفع شود.
کد خبر: ۱۴۱۳۱۸۲

به گزارش جام جم آنلاین، آیت‌ الله سید ابراهیم رئیسی در آیین گرامیداشت هفته ازدواج، با بیان اینکه ازدواج امری مهم است و باید ریشه عمیقی پیدا کند، تصریح کرد: انسان می‌تواند در سایه ازدواج از خود، همسر، فرزندان و زندگی خود صیانت و از بسیاری از آسیب‌ها پیشگیری کند.

رئیس‌جمهور افزود: الگوی همسران و ازدواج، خانه امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) است که به ما می آموزد در همه شئون زندگی از ایشان درس بگیریم؛ حضرت امام (ره) در قرائت خطبه عقد ازدواج جوانان می‌گفتند که با یکدیگر بسازید.

آیت‌الله رئیسی هم کفو بودن را از الزامات مهم در ازدواج برشمرد و اظهار داشت: مناسب بودن برای هم از ضرورت‌ های یک ازدواج موفق است؛ در امور زندگی باید با سعه صدر برخورد کرد و جوانان با همه فراز و فرودها زندگی را در کنار هم بسازند.

وی خاطر نشان کرد: علامه طباطبایی در کتاب نفیس المیزان گفتند که سهم جدی در این تفسیر برای همسرشان است و حلم و صبر همسر ایشان مشوق او بوده است. از بزرگان اهل علم و ادب و هنر و سیاست و اقتصادی کسی را پیدا نمی‌کنید که همسرش در موفقیت وی نقشی نداشته باشد.

رئیس‌جمهور تشکیل خانواده را از جلوه‌های جامعه قرآنی مبتنی بر اصول دانست و با اشاره به الزامات و نیازهای جوانان برای تشکیل خانواده گفت: مسأله ازدواج فقط به یک وزارتخانه مربوط نمی‌شود و همه دستگاه‌ها در این‌ زمینه مسئولیت دارند.

آیت‌الله رئیسی پرداخت تسهیلات بانکی را از وظایف دولت برای تسهیل امر ازدواج عنوان کرد و گفت: تأکید دولت به بانک‌ها این است که تکلیفی که برای پرداخت وام ازدواج به آنها محول شده، به‌موقع پرداخت شود و با تأخیر مواجه نشود. به مناسبت روز ازدواج امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) وام ازدواج جوانان باید در اسرع وقت پرداخت شود.

رئیس‌جمهور مسکن را از دیگر مسائل مهم در تسهیل ازدواج جوانان دانست و تأکید کرد این موضوع از برنامه‌های اصلی و دستور کار وزارت راه و شهرسازی است که بخش‌های دیگر نیز این وزارتخانه را در انجام این مأموریت یاری می‌دهند.

وی در پاسخ به یکی از جوانان حاضر در مراسم با اشاره به ساخت خوابگاه‌ های متاهلی دانشجویی گفت: ساخت واحدهای مناسب برای دانشجویان در حال تحصیل و خوابگاه‌های متأهلی در اولویت اقدامات دانشگاه‌ها قرار دارد و توصیه‌های لازم در این زمینه هم به وزیر علوم‌ شده و این نکته مورد تأکید من است.

آیت‌الله رئیسی همچنین درباره ساماندهی وضعیت بنگاه‌های معاملات ملکی برای کنترل قیمت مسکن اظهار داشت: ساماندهی بنگاه‌های معاملات ملکی در وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود و با قانونی که تهیه شده، به زودی این اتفاق رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه اول زندگی ممکن است جوانان مستأجر باشند و وضعیت و شرایط مسکن به نحوی است که جوانان دغدغه درستی دارند و باید این دغدغه زوج‌های جوان رفع شود، خاطرنشان کرد: باید به زوج‌های جوان زمین مناسب داده شود یا زمینه ساخت مسکن برای آنها فراهم شود. این موضوع با همکاری دولت دنبال خواهد شد تا تحقق پیدا کند و ما شاهد باشیم این عزیزان صاحب مسکن شده‌اند.

رئیس‌جمهور همچنین درباره تأمین امنیت شغلی جوانان که دغدغه بسیای از دختران و پسران به خصوص فارغ‌التحصیلان است، قول داد به این موضوع در اسرع وقت رسیدگی شود.

آیت‌الله رئیسی افزود: در سفر اخیرم به کشورهای آمریکای لاتین متوجه شدم که امروز جوان ایرانی برای جوانان بسیاری الگوست و نگاه دنیا به شماست؛ اگر در حوزه‌های مختلف فناوری پیشرفت داشتیم به دست توانای شما جوانان عزیز بوده که ما هم امیدواریم بتوانیم به عنوان دولت در خدمت شما باشیم.

رئیس‌جمهور در پایان سخنانش در پاسخ به درخواست برخی حاضران اعلام کرد که هدیه‌ای به همه زوج‌های جوان حاضر در مراسم اهدا خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها