مدیر منطقه5 شهرداری اصفهان خبر داد:

زنده گیری و عقیم‌سازی ۵۸ قلاده سگ بدون صاحب از ابتدای امسال

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: تعداد ۵۸ قلاده سگ بدون صاحب از ابتدای سال جاری با هزینه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان زنده‌گیری، انتقال و عقیم‌سازی شده است.
کد خبر: ۱۴۱۳۱۵۳

جام جم آنلاین اصفهان؛ حسین کارگر با اشاره به تصویب دستورالعمل وزارت کشور در سال ۱۳۸۷ مبنی بر اجرای طرح زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد، اظهار کرد: بر اساس مفاد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جمع‌آوری حیوانات بدون صاحب و دفع حیوانات مریض و مزاحم از وظایف شهرداری‌ها است.

او افزود: شهروندان در صورت مشاهده سگ‌های بدون صاحب با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا اکیپ مربوطه در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری این سگ‌ها اقدام کند.

او با تاکید بر اینکه طی عقد قرارداد با پیمانکار و هماهنگی‌های صورت‌گرفته با مرکز حامیان حیوانات از ابتدای سال جاری، زنده‌گیری حیوانات ولگرد و طعمه‌گذاری برای حیوانات موذی به‌صورت مستمر در منطقه انجام می‌شود، گفت: تعداد ۵۸ سگ بدون صاحب از ابتدای سال جاری با هزینه هر قلاده یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، زنده‌گیری، انتقال و عقیم‌سازی شده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل، سگ‌های بدون صاحب به پناهگاه منتقل و پس از واکسیناسیون و انگل‌زدایی آماده عقیم‌سازی و پس از آن پلاک‌کوبی می‌شوند.

او با بیان اینکه بیشترین تعداد سگ‌های بدون صاحب مربوط به سپاهان‌شهر، کوی سپاهان، کوی امام جعفر صادق(ع) و شهدای صفه است، گفت: عدم همکاری حامیان حیوانات مهمترین مشکل در جمع‌آوری این سگ‌ها و زنده‌گیری آنها است.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها