به مناسبت سالگرد انتخاب دولت مردمی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز به تشریح برخی دستاوردهای های آموزش و پرورش استان البرز در دولت سیزدهم پرداخت.
به مناسبت سالگرد انتخاب دولت مردمی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز به تشریح برخی دستاوردهای های آموزش و پرورش استان البرز در دولت سیزدهم پرداخت.
کد خبر: ۱۴۱۳۱۰۶

علی حجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در تشریح مهم ترین دستاورد های آموزش و پرورش استان البرز در دولت سیزدهم گفت: در یک سال گذشته با همراهی استاندار محترم و تاکید شخص ریاست محترم جمهور، اتفاقات خوبی در آموزش و پرورش استان البرز رقم خورده است که در تاریخ استان کم نظیر یا بی نظیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به سفر ریاست محترم جمهور به استان البرز و تاکید ویژه ایشان بر بحث مدرسه سازی گفت: مشکل سرانه فضای آموزشی در استان البرز یکی از مهم ترین مسائل استان است، چراکه در حوزه سرانه آموزشی استان البرز یکی از بالاترین تراکم ها در نسبت دانش آموز به کلاس درس را داراست و در این حوزه آموزش و پرورش استان دچار یک عقب ماندگی تاریخی است. طبیعتاً نیاز بود تا حساسیت همه مسئولین نسبت به این مسئله جلب شود که با تاکید ریاست محترم جمهور نهضت مدرسه سازی در استان البرز آغاز شد و در اتفاقی کم نظیر مقدمات کار برای ساخت ۲۰۰ مدرسه تا پایان دولت سیزدهم در استان البرز فراهم شد. در حال حاضر ساخت ۱۰۰ مدرسه در استان البرز شروع شده که تا مهر ماه امسال به پایان خواهد رسید. علاوه بر این  تفاهم نامه ساخت ۱۰۰ مدرسه نیز با مشارکت خیرین و استاندار محترم البرز منعقد شده و برخی از آنها شروع شده اند، همچنین ۲۰۰ مدرسه نیز از سهم مشارکت وزارت نفت توسط معاون محترم اجرایی رئیس جمهور پیگیری شده و برای سال های آینده امیدواریم ۴۰۰ مدرسه جدید به استان اضافه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: در زمینه احداث فضاهای ورزشی و به طور خاص زمین چمن مصنوعی، ما رشد چند برابری را در استان شاهد بودیم به طوری که از ابتدای انقلاب تاکنون تنها ۵ زمین چمن مصنوعی در آموزش و پرورش استان وجود داشت، اما فقط در یک سال گذشته ۴۶ زمین چمن ورزشی و ۵ سالن ورزشی به مجموعه فضاهای ورزشی استان اضافه شده است.

حجرگشت ارسال تجهیزات هنرستانی و اداری به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال به مدارس و هنرستان های استان البرز و ارسال ۲۸ میلیارد ریال تجهیزات ورزشی به مدارس استان را از دیگر اقدامات مهم آموزش و پرورش استان البرز در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: البته در تمامی این موارد توجه ویژه ما با توجه به تاکید دولت مردمی بر روی مناطق محروم و کم تر برخوردار بود است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در ادامه افزود: در زمینه کسب مدال های المپیاد های علمی نیز آموزش و پرورش استان البرز در سال گذشته ۳۷ مدال رنگارنگ در المپیادهای علمی کسب کرد که این تعداد مدال در تاریخ استان البرز بی سابقه است. حجرگشت همچنین خاطر نشان کرد: از این تعداد ۲ مدال المپیاد جهانی نیز توسط دانش آموزان البرزی کسب شده است که مایه آبرو و افتخار برای استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به فضاهای اردوگاهی و رفاهی استان البرز گفت: فضاهای اردوگاهی در استان وجود داشت که برای سالیان سال رها شده بودند و متاسفانه به حالت متروکه درآمده بود که در یک سال گذشته به این فضاها رسیدگی شد و از جمله این موارد می توان به احیای اردوگاه شهید بهشتی کردان اشاره کرد که پس از سال ها بلاتکلیفی، فعال شده است و درحال حاضر درحال خدمت رسانی به دانش آموزان و همکاران محترم است. همچنین آموزش و پرورش استان البرز در دوره جدید خود چند فضای رفاهی جدید برای همکاران ایجاد کرد که از جمله آن افتتاح مرکز رفاهی آیت الله طالقانی شهرستان طالقان و مرکز رفاهی سیرا جاده چالوس بود.

حجرگشت همچنین به ساخت ساختمان جدید درمانگاه فرهنگیان در پنج طبقه با سه هزار و ۲۶۳  مترمربع مساحت اشاره کرد و گفت: درمانگاه فرهنگیان کرج دارای مرکز جراحی محدود و دی کلینیک، پاراکلینیک، اتاق بستری، اتاق بستری vip، ایستگاه پرستاری، داروخانه، اورژانس ، سه اتاق عمل و ریکاوری  و جراحی محدود است و به زودی با حضور یک مسئول مهم ملی، ساختمان جدید مورد بهره‌برداری قرار گرفته و آماده خدمت به همکاران محترم خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اهمیت فعالیت های جهادی و استفاده از ظرفیت های مردمی در آموزش و پرورش استان البرز گفت: در این زمینه قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در آموزش و پرورش استان البرز تشکیل شد و باعث شکل گیری یک انسجام و هماهنگی در فعالیت های جهادی آموزش و پرورش استان البرز گردید .علاوه بر این آموزش و پرورش استان البرز نسبت به تشکیل گروه های جهادی خیرین آموزشی اقدام کرد و در اقدامی کم سابقه در سال گذشته در راستای تحقق عدالت آموزشی به عنوان یکی از شعارهای محوری دولت مردمی، نسبت به برگزاری کلاس های آموزشی کنکور رایگان ویژه مناطق محروم و دانش آموزان کم برخوردار قدم برداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به ایجاد یک حرکت جدی در زمینه فعالیت های فرهنگی و اردوهای دانش آموزی در دوره جدید آموزش و پرورش استان البرز گفت: حرکت خوبی در این زمینه شروع شد و بیش از ۱۲ هزار مورد اردو دانش آموزی در استان به اجرا درآمد که از جمله آن اردوهای راهیان نور، راهیان پیشرفت ، درون مدرسه ای و غیره است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز همچنین بازدید و ارزیابی گسترده از مدارس و مراکز تابعه آموزش و پرورش از جمله: ۱۸۰۰ مورد بازدید از مدارس و مراکز آموزش و پرورش توسط تیم های بازرسی آموزش و پرورش استان و بازدید گسترده از تمامی شهرستان ها و مناطق آموزش و پرورش توسط شخص مدیرکل ، توانمندسازی دانش آموزان ، والدین و کارکنان در زمینه خود مراقبتی بیش از ۴۰۰ مدرسه و اعزام گروه های جهادی مشاوره به مناطق و مدارس محروم، انتخاب به عنوان دبیرخانه کشوری پرسش مهر ریاست جمهوری و بررسی و داوری حدود ۱۰۰ هزار اثر از سراسر کشور، اجرای طرح سعید محمودوند و گسترش عدالت آموزشی و پیگیری وضعیت 2985 نفر  از ۳۸۵۸ بازمانده از تحصیل در گروه سنی (۶ الی ۱۱ سال) ، تحت پوشش قرار دادن ۱۰۵۴ نفر از اتباع خارجی در دوره سواد آموزی در قالب طرح نروژی به صورت رایگان همراه با کتاب و لوازم تحریر رایگان را از جمله مهم ترین اقدامات آموزش و پرورش استان البرز در دولت سیزهم عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها