رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد:

راه اندازی مرکز شوق زندگی در دادگستری کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد:

شناسایی 15 اَبَرچالش دستگاه قضایی در قالب سند تحول قضایی

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت:ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی استان کرمان دربازه زمانی هفته قوه قضاییه سال قبل تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، تنها سه فقره افزایش داشته است و این امرنشان می دهد که سیاست های مورد نظر به درستی اعمال شده است که با افزایش ورودی روبرو نیستیم.
کد خبر: ۱۴۱۳۰۶۹

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی،دردیدار اعضای شورای قضایی استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه افزود:برنامه های متعددی در قالب سند تحول قضایی به منظور ایجاد امید در بین مردم تدوین شده و براساس برنامه زمان بندی اجرایی می شود تا مردم بدانند که دستگاه قضایی به عنوان دستگاهی پویا، بر مبنای فعالیت های علمی و با استفاده از فناوری های روز خدمات بسیار گسترده ای را به مردم ارائه می کند.
 
وی از تلاشگران عرصه قضایی به عنوان سرداران جبهه و سنگر عدالت یاد کرد و ادامه داد:این افراد زحمات زیادی را برای حل و فصل خصومت ها و دعاوی و رسیدگی به پرونده های قضایی متحمل می شوند اما کمتر از آنها تقدیر می شود و بیشتر در معرض انتقاد قرار دارند.
 
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اظهارداشت:هفته قوه قضاییه فرصت مناسبی برای تقدیر از زحمات و خدمات جهادگونه کارکنان قضایی و اداری دستگاه قضایی است.
 
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ضمن بیان این مطلب که دشمن همواره به دنبال آن است که بذر ناامیدی را دردل مردم بکارد و برای مقابله با این توطئه ها باید خدمات انجام شده برای مردم تشریح شود، ادامه داد:امروز قوه قضاییه از روزمرگی خارج شده و بر اساس یک برنامه مدون و سند تحول و تعالی حرکت می کندو روز به روز پویاتر، فعال ترو در جهت شناسایی آسیب ها و رفع آنها تلاش می کند.
 
وی با اشاره به این مطلب که امروز سند تحول قضایی به عنوان یک سند بالادستی مهم مورد تائید رهبر معظم انقلاب اسلامی و مورد تاکید ریاست قوه قضاییه است،تصریح کرد:سند تحول قضایی،نقشه راه دستگاه قضایی است و هر ساله برمبنای برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای رسیدن به اهداف این سند تلاش می شود.
 
رییس کل دادگستری استان کرمان اظهارداشت:دفاع آزادی‌های مشروع مردم، احیای حقوق عامه و گسترش عدالت،نظارت بر چگونگی اجرا شدن قوانین در کشور و تلاش برای حسن اجرای امور، پیشگیری و جلوگیری از وقوع جرائم و دعاوی، کشف جرائم و تعقیب مجازات و تعزیر مجرمین، اصلاح مجرمان و حمایت از حقوق مالکیت مردم از جمله ماموریت‌های سند تحول قضایی به شمار می رود.
 
حجت الاسلام والمسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب 15 ابر چالش در سند تحول و تعالی قضایی مورد توجه قرار گرفته است،افزود:برای رفع این چالش ها راهبردها و برنامه های مورد نظر پیش بینی و تعریف شده است.
 
وی با اشاره به این مطلب که قوه قضاییه در سال جاری 14هدف را پیش بینی کرده و کارگروه های مربوطه در حال پیگیری موضوعات هستند،گفت:کاهش حجم کاری قضات و کارمندان از طریق اصلاح فرایندها،ارتقای کیفیت رسیدگی و اتقان آرا، بهبود وضعیت کمی پرونده ها، کنترل و کاهش وقوع جرایم، دعاوی و آسیب های اجتماعی و ارتقای پیشگیری از وقوع جرم، ارتقای وضعیت استفاده از نهادهای ارفاقی، ارتقا وضعیت زندان ها و زندانیان، به ثمر رساندن تمامی پرونده ها و اقدامات حقوق عامه، کاهش پرونده های فیزیکی و توسعه دادرسی الکترونیک، برنامه محوری و ارتقای عملکرد سازمانی، توانمندسازی و افزایش سطح رضایت مندی کارکنان، تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایت مندی و اعتماد به قوه قضاییه و مبارزه با فساد اداری از مهمترین برنامه های دستگاه قضایی در سال 1402 و مبتنی بر سند تحول قضایی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها