رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از عاقبت موتورسیکلت‌های سنگین توقیفی گفت.
کد خبر: ۱۴۱۳۰۶۱

به گزارش جام جم آنلاین، سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پلیس با موتورسیکلت‌ های سنگین توقیفی چه می‌کند؟ اظهار کرد: پلیس به صورت شبانه‌روز و حتی در روزهای تعطیل بزرگراه‌های شهر را رصد می‌کند تا در صورت مشاهده موتورسیکلت‌ های سنگین با آنها طبق قانون برخورد کند.

وی افزود: برخی از اقدامات پلیس در مواجه با موتورسیکلت‌ سواران ایجابی (رفتارهای تشویقی و فرهنگی) و برخی دیگر سلبی (توقیف، جریمه و ... ) است؛ برخورد با موتورسیکلت‌ های سنگین جزو برخوردهای سلبی پلیس به حساب می‌آید.

رئیس پلس راهور به چرایی برخورد سلبی پلیس با موتور سیکلت‌های سنگین اشاره و تصریح کرد: اکثر افرادی که موتورسیکلت سنگین دارند مدارک قانونی ورود به کشور ندارند و این موتورها جزو کالای قاچاق به حساب می‌آید.

سردار حمیدی خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که موتورسیکلت‌ های سنگینی که توسط پلیس توقیف می‌شوند به پارکینگ منتقل می‌شوند تا مدارک آنها بررسی شود؛ به دلیل اینکه اغلب این موتورسیکلت‌های سنگین فاقد مدارک قانونی ورود به کشور هستند، ممکن است این موتورسیکلت‌ها در پارکینگ بماند تا فرسوده شود.

وی گفت: البته در برخی از موارد پلیس با کسب اجازه از مرجع قضایی از این موتور سیکلت‌ های سنگین برای انجام ماموریت‌ها استفاده می‌کنند؛ یعنی برخی از موتور سیکلت‌های سنگین توقیفی در نهایت در اختیار پلیس قرار می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، موتورسیکلت‌هایی که حجمی بالای 300 سی‌سی دارند را موتور سنگین می‌گویند. به طور کلی در ایران موتورهایی با حجم بیشتر از 250 سی‌سی نمی‌تواند در خیابان‌ها تردد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها