رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت گفت: میزان آلزایمر در سالمندان با ابتلا به کم‌شنوایی، حدود ۷ برابر افزایش پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۱۴۱۲۹۵۰

به گزارش جام جم آنلاین، سعید محمودیان، رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت گفت: آمارها نشان می دهند که ۲/۵ درصد از کودکان سه سال به بالا در کشور مبتلا به کم شنوایی هستند.

با اعلام وی، بررسی‌ها نشان می‌دهند که به ازای هر هزار تولد، حدودا ۴/۷ نوزاد مبتلا به عارضه کم شنوایی هستند که باید اقدامات درمانی بر روی این نوزادان در زمان طلایی انجام شود.

به گفته محمودیان، میزان آلزایمر بین سالمندان با ابتلای کم شنوایی حدود هفت برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت افزود: در حال حاضر صد درصد از سالمندان بالای ۸۰ سال مبتلا به عارضه کم شنوایی هستند. بررسی ها نشان می دهند که ۴۷ درصد از سالمندان ۵۰ تا ۶۰ ساله مبتلا به کم شنوایی هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم سطوح مختلف نظام ارجاع برای درمان کم شنوایی نوزادان را در کشور اجرایی کنیم و مشکلات شنوایی را به ثبت برسانیم.

محمودیان افزود: بعد از شناسایی نوزادان دچار عارضه کم شنوایی در یک ماهگی، اقدامات مناسب برای درمان انجام خواهد شد.در برنامه هدف، کودکان سه تا پنج سال و سپس در مرحله بعدی فرزندان در سن مدرسه خواهند بود.

رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت اضافه کرد: استفاده از صدا‌های بلند مانند شنیدن موسیقی به وسیله هندزفری، رشد کم شنوایی را در فرزندان افزایش می دهد.

وی بیان کرد: در حال حاضر با ورود برنامه شنوایی سلامت در نظام شبکه بهداشت کشور حدود ۹۰ درصد از نوزادان ایران تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند و از نظر سلامت شنوایی غربالگری می‌شوند.

محمودیان گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، سطح پوشش مراقبت‌های کم شنوایی ارتقاء پیدا خواهد کرد و مداخلات درمانی برای نوزدان زیر سه ماه که دچار مشکلات شنوایی هستند، بر اساس طرح وزارت بهداشت انجام خواهد شد. مراقبان سلامت به صورت فعال پیگیر انجام مداخلات درمانی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها