مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام :

هدف از اجرای طرح نجم رشد اثربخشی و بهره وری فعالیت های آموزشی بخش مهارت در استان است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام گفت: اجرای طرح "نجم" (نظارت جامع مهارت) با هدف رشد اثربخشی و بهره وری فعالیت های آموزشی بخش مهارت در استان آغاز شد.
کد خبر: ۱۴۱۲۸۱۶

به گزارش جام جم آنلاین ایلام و به نقل از ایرنا ؛ مجید ولی زاده افزود: در راستای اجرای این طرح وضعیت کارگاه‌های آموزشی و سنجش عملی مهارت و صلاحیت حرفه‌‎ای، ابزارها و تجهیزات مورد نیاز کارگاه‌ها و غیره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بر اساس نتایج احصاء شده، مولدسازی مراکز آموزشی آغاز می‌شود.


ولی زاده با اشاره به اینکه در قالب این طرح مباحث مربوط به دلایل تعطیلی و نیمه تعطیل بودن کارگاه‌های آموزشی بررسی می‌شود، گفت: پس از آن کارگاه‌های آموزشی مذکور با توجه به تقاضای بازار کار در استان‌های دیگر به صورت چرخشی منتقل می‌شود.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح مدیریت سرمایه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای تحقق نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب است، تاکید کرد: افزایش بهره‌وری مراکز، کیفیت بخشی به آموزش‌های مهارتی سازمان، نظارت کارآمد و اصلاح‌گر، پیشگیری و برنامه‌ریزی هدفمند از جمله اهداف اجرای این طرح است.


وی افزود: در این طرح ظرفیت ها و قابلیت های مراکز آموزش فنی و حرفه ای مورد ارزیابی دقیق قرار می گیرد و چالش ها، مشکلات مراکز و فضاهای مازاد آموزشی شناسایی و برای استفاده بهتر از آنها برنامه ریزی می شود.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام با اشاره به فعالیت ۱۴ مرکز آموزشی در استان، افزود: یک مرکز تخصصی بانوان در استان موجود است و سایر مراکز بصورت دو منظوره برادران و خواهران هستند.


وی تصریح کرد: یکی از رویکردهای مهم در فعالیت مراکز آموزشی، آموزش اشتغال محور است تا کارآموزان با دریافت گواهی مهارت فنی و حرفه‌ای بتوانند جذب بازار کار شوند.


مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای ایلام بیان کرد: اجرای طرح نجم به دست اندرکاران آموزش فنی و حرفه ای برای برنامه ریزی در زمینه تامین نیازهای مهارتی جامعه و ارتقای کمی و کیفی مراکز آموزشگاهی کمک خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها