عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

تأمین برق کل مجموعه شهرداری اصفهان تا ۶ سال آینده به‌صورت تجدیدپذیر

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه مصرف برق مجموعه شهرداری این کلان‌شهر حدود ۲۰ مگاوات است، گفت: در سال‌جاری با تولید سه مگاوات، به حدود ۱۵ درصد خواهیم رسید که سعی می‌کنیم تا شش سال آینده برق کل این مجموعه به‌صورت انرژی تجدیدپذیر با نصب توربین‌های بادی، پنل‌های خورشیدی و تبدیل پسماند به انرژی، تأمین شود.
کد خبر: ۱۴۱۲۶۱۴

جام جم آنلاین اصفهان؛ سیدامیر سامع، اظهار کرد: شهرداری حدود ۳۰ مگاوات قدرت نصب شده انرژی تجدیدپذیر دارد و به‌عنوان نخستین شهرداری‌های کشور از سال ۱۳۸۵ برای ترویج استفاده شهروندان از انرژی خورشیدی، پنل‌هایی را در بوستان‌ها نصب و پس از آن به ساختمان‌های شهرداری نیز تسری پیدا کرد.

وی می‌افزاید: در حال حاضر حدود دو مگاوات انرژی تجدیدپذیر شامل ۷۰۰ کیلووات انرژی الکتریکی بادی و حدود ۱.۳ مگاوات برق خورشیدی تولید می‌شود که این میزان تا پایان سال جاری به حدود سه مگاوات خواهد رسید.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه مصرف برق مجموعه شهرداری این کلان‌شهر حدود ۲۰ مگاوات است، تصریح کرد: در سال‌جاری با تولید سه مگاوات، به حدود ۱۵ درصد خواهیم رسید که سعی می‌کنیم تا شش سال آینده برق کل این مجموعه به‌صورت انرژی تجدیدپذیر با نصب توربین‌های بادی، پنل‌های خورشیدی و تبدیل پسماند به انرژی، تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: عوائد حاصل از فروش برق تجدیدپذیر نیز در یک صندوق ذخیره و مبالغ آن برای توسعه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مصرف می‌شود.

سامع گفت: اگر بتوانیم هر سال تعدادی خانه‌ها را از طریق ارائه تسهیلات کم‌بهره به نصب پنل‌های خورشیدی ترغیب کنیم، تا چند سال آینده می‌توانیم به حدود ۸۶ هزار منزل برسیم و در صورتی‌که هر خانه پنج تا ۱۰ کیلووات انرژی تولید کند، اصفهان می‌تواند شهری باشد که تمام انرژی آن به‌صورت تجدیدپذیر تولید شود و این نقطه آرمانی خوبی است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: جلساتی پیرامون این موضوع با حضور استاندار و معاونان وی، اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان شهرداری برگزار و مقرر شد صنایع نیز طبق رسالت خود اقدامات لازم را در این راستا انجام دهد تا با جمعی از سرمایه‌گذاران، مسئولان شهری، استانی و شهروندان بتوانیم اصفهان را به‌نقطه‌ای برسانیم که میزان مصرف انرژی حاصل از سوخت فسیلی آن به‌حداقل برسد.

وی افزود: بودجه‌ای برای تولید انرژی خورشیدی تمام سازمان‌ها و مناطق شهرداری اصفهان در نظر گرفته شده است که پیگیری و به‌صورت حتمی انجام می‌شود اما در زمینه نصب پنل خورشیدی روی بام منازل، اقدام داوطلبانه‌ای است که شهروندان انجام می‌دهند و تسهیلات باید از سوی مؤسسات بانکی تأمین شود و صنایع نیز حمایت کنند.

سامع با تاکید بر اینکه طبق قانون، صنایعی که هوای شهر را آلوده می‌کنند باید جرایمی بپردازند، بیان کرد: اگر صنایع این جرایم را بپردازند، باز هم هوا آلوده می‌شود اما شهرداری درصورتی‌که مبلغی در این زمینه دریافت کند، در حوزه‌های حمل‌ونقل پاک، فضای سبز و تولید انرژی تجدیدپذیر هزینه خواهد کرد.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها