کرواسی-اسپانیا در فینال لیگ ملت‌های اروپا

باانگیزه‌ها مقابل باتجربه‌ها

پرونده فصل سوم لیگ ملت‌های اروپا امشب در ورزشگاه دی‌کوئیپ شهر روتردام (ورزشگاه خانگی تیم فاینورد) بسته می‌شود و از بین تیم جوان و با انگیزه اسپانیا و تیم با تجربه کرواسی، یکی جام قهرمانی را بالای سر می‌برد.
پرونده فصل سوم لیگ ملت‌های اروپا امشب در ورزشگاه دی‌کوئیپ شهر روتردام (ورزشگاه خانگی تیم فاینورد) بسته می‌شود و از بین تیم جوان و با انگیزه اسپانیا و تیم با تجربه کرواسی، یکی جام قهرمانی را بالای سر می‌برد.
کد خبر: ۱۴۱۲۵۱۰
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش

اسپانیا بعد از جام‌جهانی ۲۰۱۲ در هیچ تورنمنت دیگری موفق نبوده و حالا می‌خواهد بعد از ۱۱سال یک جام قهرمانی به دست آورد. در آن سو، کروات‌ها بعد از نایب قهرمانی و کسب مقام سومی در دو جام‌جهانی روسیه و قطر، به دنبال اولین قهرمانی در تاریخ فوتبال‌شان هستند. کرواسی در حالی به بازی فینال رسید که لیگ ملت‌ها را خوب شروع نکرد. این تیم در دو بازی ابتدایی مرحله گروهی یک شکست و یک تساوی را به دست آورد تا طرفدارانش گمان کنند همه چیز از دست رفته است اما در چهار بازی بعدی و به‌ویژه بازی نیمه‌نهایی مقابل هلند به پیروزی رسید تا بار دیگر طعم رسیدن به یک فینال مهم را تجربه کند. نکته نگران‌کننده برای هواداران این است که کروات‌ها در همین پنج بازی اصلا نتوانسته‌اند کلین‌شیت کنند. یکی دیگر از موارد جالب در مورد این تیم این است که هر چه بازی به دقیقه ۹۰ نزدیک‌تر می‌شود، به نظر می‌رسد روحیه‌ و انرژی بازیکنان چند برابر می‌شود. این تیم در سه بازی آخرش که به وقت‌های اضافه یا ضربان پنالتی رفته، پیروز از زمین خارج شده است. ( برد مقابل ژاپن و برزیل در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و شکست دادن هلند در بازی نیمه‌نهایی همین لیگ ). در آن طرف تیم‌ملی اسپانیا با لوئیس دلافونته به دنبال تکرار روزهای خوش لاروخاست. بعد از آن‌که اسپانیا در جام‌جهانی ۲۰۲۲ مقابل مراکش شکست خورد و لوئیس انریکه جایش را به دلافونته داد، خیلی‌ها گفتند که اسپانیا می‌خواهد با پوست‌اندازی در ترکیب خود، بار دیگر به روزهای خودش گذشته‌اش برگردد. با توجه به موفقیت دلافونته با تیم‌های ملی زیر ۱۹ سال و زیر ۲۱ سال اسپانیا، بازی دادن به نسل جدید فوتبال اسپانیا گزینه‌ای کاملا محتمل بود.
حال این مربی کارکشته اسپانیایی‌ می‌خواهد مقابل یکی از باتجربه‌ترین نسل‌های فوتبال اروپا دست به کار بزرگی بزند.
چند بازی گذشته میان این دو نوید یک مسابقه جذاب و دیدنی در بازی فینال را می‌دهد. در سه بازی اخیر دو تیم(دو بازی در لیگ ملت‌ها و یک بازی در یورو) ۱۹ گل رد و بدل شده که سهم کروات‌ها ۶ گل و سهم لاروخا ۱۳ گل بوده است.
کرواسی در دو بازی با نتایج سنگین ۶ بر صفر و ۵ بر ۳ شکست خورده و در یک بازی هم با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شده است.
در کنار تمام این آمار و ارقام، بازیکنان و هواداران کرواسی خوب می‌دانند که این دوره و این بازی آخرین فرصت قهرمانی برای طلایی‌ترین نسل فوتبال این کشور است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها