وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر داد:

کاهش ورودی کالاهای اساسی به یک درصد

وزیر امور اقتصاد و دارایی در بازدید از گمرک بندر شهید رجایی و انبارهای سازمان اموال تملیکی استان هرمزگان در بندر شهید رجایی از چند تصمیم مهم مبنی بر کاهش میزان ورودی کالای اساسی از چهار درصد به یک درصد و کاهش نرخ مالیات از ۹ درصد به یک درصد در دولت سیزدهم خبر داد.
وزیر امور اقتصاد و دارایی در بازدید از گمرک بندر شهید رجایی و انبارهای سازمان اموال تملیکی استان هرمزگان در بندر شهید رجایی از چند تصمیم مهم مبنی بر کاهش میزان ورودی کالای اساسی از چهار درصد به یک درصد و کاهش نرخ مالیات از ۹ درصد به یک درصد در دولت سیزدهم خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۲۴۶۰

هرمزگان-جام جم انلاین-وزیر امور اقتصاد و دارایی در بازدید از گمرک بندر شهید رجایی و انبارهای سازمان اموال تملیکی استان هرمزگان در بندر شهید رجایی از چند تصمیم مهم مبنی بر کاهش میزان ورودی کالای اساسی از چهار درصد به یک درصد و کاهش نرخ مالیات از ۹ درصد به یک درصد در دولت سیزدهم خبر داد.

 

 

احسان خاندوزی روز شنبه در بازدید از گمرک بندر شهید رجایی با اشاره به کاهش حدود ۱۵ درصدی میزان رسوبات در بنادر کشور گفت: مجموعه آمار رسوبات در گمرکات حدود ۵۰۰ تن است که در مقایسه با عدد ۱۶۰ میلیون تن حجم صادرات و واردات در بنادر کشور عدد پایینی است.

 

وی با اشاره به افزایش ۱۹ درصدی اظهارنامه‌های صادراتی و ۱۰ درصدی اظهارنامه‌های وارداتی در بندر شهید رجایی بیان کرد: کاهش ۱۵ درصدی رسوب، هر چند به دلیل مدیریت بهینه، مطلوب نیست اما نشان از همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی در بالابردن سرعت تخلیه کالاها دارد.

 

وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار کرد: مساله شناسه تخصیص ارز نیز موجب طولانی‌شدن ترخیص برخی از کالاها می‌شود که با همکاری بانک مرکزی، سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد کشور بهبود بخشیده خواهد شد.

 

خاندوزی با تاکید بر اینکه اطاله در انبارهای اموال تملیکی حاکی از این است که هنوز احکام قضایی صادر نشده است، گفت: در حال حاضر ۴۲۶ کانتینر و ۲۹ هزار دستگاه کولر در استان هرمزگان برا حل و فضل شدن نیازمند به حکم نهایی قضایی است.

 

وی یادآورشد: همچنین ۹۵۰ دستگاه تلویزیون در کردستان، ۱۲۹ دستگاه موتورسیکلت‌ در مازندران، سه‌هزار و ۵۰۰ یخچال هتلی در چهارمحال و بختیاری، ۲۲ هزار مورد لوازم خانگی در تهران، ۷۰ خودرو در بوشهر و ۱۸۵ هزار مورد لوازم برقی در آذربایجان غربی نیز برای حل و فصل شدن نیازمند سرعت بخشیدن در صدور احکام قضایی است.

 

وزیر امور اقتصاد و دارایی ابراز کرد: تا پایان تابستان امسال با ظرفیتی که در قانون بودجه ایجاد شده، درخصوص سه‌هزار خودرویی که در گمرکات کشور معطل مانده ‌بودند، مجوز فروش را گرفته‌ایم و ۴۰۰ دستگاه مربوط به حوزه راه‌سازی نیز با این ظرفیت تعیین تکلیف خواهد شد.

 

وی تاکیدکرد: تعیین تکلیف حدود ۶۰۰ کانتینر یکی دیگر از اقدامات بسیار مهم در استان هرمزگان است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی و استاندار هرمزگان امروز شنبه بین گمرک و سازمان اموال تملیکی کارهای اولیه درحال انجام است و امیدواریم در چند هفته آینده به پایان برسد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها