آبادی ایران با «آبادیران»

نمایشگاه آبادیران از بیست‌وسوم خرداد ماه آغاز شد و تا بیست‌وپنجم همین ماه ادامه داشت. حضور ۲۸ نهاد و ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در برگزاری نخستین دوره‌ی این نمایشگاه، از جمله نکات قابل توجه و مهم طی این رویداد بود.
کد خبر: ۱۴۱۲۳۳۲

مصلی امام خمینی(ره) از روزهای گذشته به عنوان محل برپایی یک نمایشگاه انتخاب شده است. نمایشگاهی که با عنوان «فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا» معروف به «آبادیران» با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی راه‌اندازی شده، در تلاش است تا نیازمندی‌ها، مشکلات و نواقص زیرساخت‌های مناطق محروم را از طریق بهره‌مندی از فناوری‌های روز شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فن‌آور رفع کند.

اهداف دیگر این نمایشگاه، توسعه‌ی مناطق محروم با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد اشتغال پایدار توسط این شرکت‌ها، اتصال دانش‌بنیان‌ها به سازمان‌ها و نهادها در راستای توسعه‌ی عمرانی، آبادانی و محرومیت‌زدایی است. همچنین استفاده و انتقال فناوری‌های نوین و پیشرفته به مشاغلی که توسط مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی آغاز به کار کرده‌اند، از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

حوزه‌های مسکن، کشاورزی، دامپروری، شیلات، ماشین‌سازی، بهداشت و سلامت، فناوری‌های نرم فرهنگی، آموزشی، سرگرمی و هویت‌ساز، آب، انرژی و محیط زیست از جمله زمینه‌های مورد توجه در این نمایشگاه است.
آبادیران از بیست‌وسوم خرداد ماه آغاز شد و تا بیست‌وپنجم همین ماه ادامه داشت. حضور ۲۸ نهاد و ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در برگزاری نخستین دوره‌ی این نمایشگاه، از جمله نکات قابل توجه و مهم طی این رویداد بود.

برگزاری این نمایشگاه که در واقع پلی میان فناوری و محرومیت‌زدایی به حساب می‌آید، مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت و با استقبال و حمایت از آن همراه شد که در ادامه به مرور برخی از این واکنش‌ها پرداخته می‌شود./خبر24

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها