نماینده دومای روسیه می‌گوید که کشورش با مصر در حال انجام مبادلات با ارزهای ملی هستند و در همین زمینه در حال مذاکره با ابوظبی است.
نماینده دومای روسیه می‌گوید که کشورش با مصر در حال انجام مبادلات با ارزهای ملی هستند و در همین زمینه در حال مذاکره با ابوظبی است.
کد خبر: ۱۴۱۲۱۷۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روسیا الیوم، «آناتولی آکساکوف»، رئیس کمیسیون بازارهای مالی دومای دولتی روسیه گفت که روسیه و مصر در حال انجام مبادلات با ارزهای ملی هستند، همان طور که مسکو در این زمینه با ابوظبی مذاکره می‌کند.

آکساکوف در حاشیه مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ با شرکت در برنامه «نیوز میکر» در گفت‌و‌گو با روسیا الیوم گفت: ما با مصر به دو ارز ملی معاملات متقابل داریم و در حال مذاکره با امارات (در این زمینه) هستیم.

وی افزود: درصد دلار در معاملات بین‌المللی ارزی طی دو سال از ۷۰ درصد به ۶۰ درصد کاهش یافته است و انتظار دارد به دلیل سیاست تحریمی ناعادلانه آمریکا، بسیاری از کشورها به ارزهای رایج مشترک (ملی) روی بیاورند.

این نماینده مجلس روسیه همچنین تاکید کرد: ۷۰ درصد معاملات روسیه با ایران با دو ارز ملی انجام می‌شود.

آکساکوف در مورد تاریخ راه اندازی روبل دیجیتال گفت: ما قانونی را در مورد روبل دیجیتال تصویب کردیم و این ارز در نیمه دوم سال جاری ظاهر می‌شود و ما می‌توانیم با ایجاد ارزهای ملی دیجیتال به کشورهای عربی و دوست کمک کنیم.

فعالیت‌های مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ از دیروز چهارشنبه چهازدهم ژوئن آغاز شد و تا هفدهم ژوئن ادامه دارد و هیئت‌هایی از بیش از 100 کشور جهان در آن حاضر هستند، این رویداد بین‌المللی قرار است بر روی مسائل اقتصادی و چالش‌های پیش روی روسیه، بازارهای نوظهور و کل جهان متمرکز باشد.

به گفته مسئولان روس، این مجمع بستری موثر برای تبادل نظر و تجارب بین سیاستگذاران، مقامات و نمایندگان بخش تجاری از کشورهای مختلف جهان است./فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها