مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام:

استان ایلام یکی از قطب های قصه گویی در کشور است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام با بیان اینکه این استان، یکی از قطب های قصه گویی و از شاخص ترین استان های کشور در این حوزه بوده است، گفت: ایلام در ۲۴ دوره گذشته جشنواره ملی قصه گویی تاکنون همه ساله قصه گوی برتر و برگزیده داشته است.
کد خبر: ۱۴۱۱۹۵۶

به گزارش جام جم آنلاین ایلام و به نقل از ایرنا ؛ فاطمه رستگار در آئین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی همزمان با ستاد مرکزی کانون و سراسر کشور افزود:  استان ایلام با توجه به پیشینه غنی خود، دارای متل و قصه‌های محلی و عامیانه زیادی است که وجود این داستان‌ها بر غنای ادبیات شفاهی و قصه گویی استان افزوده است.


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با بیان اینکه تمام مراکز استان دارای مربی قصه گوی کارکشته و باتجربه هستند، گفت: مربیان با استفاده از ظرفیت قصه گویی به عنوان یک هنر تأثیرگذار در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با برخورداری از توان این هنر، مفاهیم اسلامی، اجتماعی، اخلاقی و انسانی را به زبانی هنرمندانه به مخاطبان انتقال می‌دهند.


رستگار ادامه داد: چراغ انجمن‌های قصه گویی استان با توجه به استقبال کودکان، نوجوانان، والدین و حتی مادر و پدربزرگ‌ها، همیشه روشن و فعال است و مربیان و اعضا از کتب قصه یا متل های بومی محلی به یادگار مانده از پیشینیان به قصه گویی می‌پردازند و در این انجمن گارگاه آموزشی قصه گویی، تجزیه و تحلیل قصه‌های بیان شده انجام می‌گیرد.


رستگار با تاکید بر اینکه قصه گویی علاوه بر تقویت تخیل در کودکان، زمینه آشنایی آنها را با هویت ایرانی و اسلامی فراهم کند، ادامه داد: باتوجه به قدمت بسیار کهن قصه گویی در جوامع بشری از گذشته‌های دور تاکنون، یکی از راه‌های انتقال مفاهیم اخلاقی و اجتماعی به کودکان از طریق قصه‌گویی بوده است.


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با بیان اینکه بسیاری از سوره‌های قرآن کریم، بیان کننده قصه‌هایی جذاب و شیرین از گذشتگان برای ما است، افزود: با قصه گویی بهتر می‌توان سبک زندگی اصیل ایرانی اسلامی را در بین کودکان و نوجوانان تبیین کرد.



 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها