رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان مطرح کرد:

لزوم بازبینی در قوانین برخورد با متخلفان حوزه سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: قوانین برخورد با متخلفان حوزه سلامت، نیاز به بازبینی جدی دارند.
کد خبر: ۱۴۱۱۸۵۲

به‌گزارش جام جم آنلاین همدان، دکتر محمدمهدی مجذوبی در کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی با اشاره به اهمیت توجه به حقوق عامه مردم در بحث سلامت و امنیت غذایی، اظهارکرد: ممکن است مردم در برخی موضوعات از جمله حوزه سلامت به حقوق خود آگاه نباشند اما ما در قبال سلامت مردم مسئولیم و دیر یا زود باید پاسخگوی اقدامات خود باشیم.

وی با تأکید براینکه عدم آگاهی مردم از حقوق خود، نباید موجب کم کاری در تامین، حفظ و ارتقا سلامت جامعه شود، افزود: ما موظفیم خستگی ناپذیر برای تامین سلامت مردم تلاش کنیم و اقدامات باید در شرایطی باشد که اعتماد جامعه را به مجموعه نظام ارتقاء و از تزریق استرس به جامعه جلوگیری کنیم.

مجذوبی تصریح کرد: قوانین برخورد با متخلفان حوزه سلامت، نیاز به بازبینی جدی دارند چرا که قوانین موجود، پاسخگوی تخلفات حوزه سلامت نیستند و باید در این خصوص اقداماتی صورت گیرد و نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی می‌توانند به عنوان اولین استان کشور، این موضوع را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: برخی مواد غذایی در سطح عرضه مشکل دارند و سموم بکارگیری شده بیشتر از حد استاندارد است که معاونت غذا و دارو از عرضه این محصولات جلوگیری کرده اما باید با همکاری جهاد کشاورزی، اتحادیه و معاونت غذا و دارو در خصوص نظارت و نمونه گیری از سموم، فرآیندی طراحی شود تا مواد غذایی سالم و با بیشترین حد استاندارد به دست مردم برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: افزایش تولید محصولات کشاورزی اجتناب ناپذیر است اما به شکل سنتی این امر امکان پذیر نیست و باید روشهای نوین در این زمینه پیاده‌سازی شود تا سلامت مردم با خطری از نظر سموم کشاورزی مواجه نشود.

مجذوبی افزود: باید از ظرفیت کارگروه سلامت و امنیت غذایی در راستای تامین بیشتر سلامت مردم استفاده شود و پیشنهاد می‌شود این جلسات به طور ماهیانه با حضور مدیران کل و بصورت فصلی در حضور استاندار همدان تشکیل و در خصوص موضوعات مهم تصمیم‌گیری شود.

در این جلسه هریک از اعضا به مهمترین چالش حوزه سلامت از جمله: سموم کشاورزی، قاچاق محصولات غذایی، عدم خرید تجهیزات پزشکی خارجی و حمایت از تولید داخلی، کمبود نیروی متخصص، وام بیماران صعب العلاج، چالش های کیفیت آب، تبلیغات کالاهای آسیب رسان، فروش غیربهداشتی دام، حیوان گزیدگی و.... اشاره کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها