برگزاری نشست حقوق و حدود رسانه ها در کرمان

نخستین جلسه از سلسله نشست‌های «حقوق و حدود رسانه‌ها» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان،معاون قضایی رئیس کل دادگستری کرمان و جمعی ازاصحاب رسانه استان درسالن شهید کرم‌وند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۱۱۶۷۰

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛هادی رضوی،استاد دانشگاه تهران در این جلسه با اشاره به اهمیت فضای مجازی در دوران حاضر و بیان اینکه دردوران گذر قرارداریم،گفت:دنیای امروز یک دنیای نت پایه است و فضای مجازی در همه حوزه‌های امنیتی،سیاسی،اقتصادی و... ورود کرده و سبک زندگی را تحت تأثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی میدان‌های جدیدی را باز کرده است که میدان تقابل است،اظهارکرد:همه افراد بدون درنظر گرفتن سن و توانایی،امکان زیست در فضای مجازی را پیدا می‌کنند،اما نتیجه آن مشخص نیست.

رضوی گفت:فضای مجازی ادراک مخاطب را در اختیار گرفته و این نقطه تبلور در جنگ شناختی است.هر کس ادراک مخاطب را در اختیار بگیرد آن فردرا در اختیار خود دارد و راهبرد مقابله‌ای درجنگ ادراکی تبیین است.

این استاد دانشگاه در ادامه به ارائه مباحثی پیرامون چگونگی انتقال صحیح پیام به مخاطب و عملکرد رسانه‌ها در فضای کنونی پرداخت.

حسین روحانی،رئیس دادگاه کیفری استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه رسانه‌ها باید نسبت به حقوق خود و باید‌ها و نبایدها آگاه باشند،گفت:جرائم مطبوعاتی در دو حوزه فردی و اجتماعی بررسی می‌شود.

معاون قضایی دادگستری استان ضمن تحلیل و بررسی جرائم سیاسی و مطبوعاتی و برشمردن مصادیق آن، اظهارکرد:رسانه‌ها صدای مردم هستند و باید در چهارچوب قانون به حوزه نقد منصفانه ورود کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها