رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد:

عملیات اجرایی ساخت ایستگاه پمپاژ اکوپارک کویری یزد آغاز شد

تحقق مدیریت یکپارچه شهری تنها راه برون رفت از مشکلات است

یزد- شهردار شهر میراث جهانی یزد با اشاره به اینکه مشکل آیین‌نامه استخدامی در شهرداری‌ها باید برطرف شود، گفت: تحقق مدیریت یکپارچه شهری تنها راه برون رفت از مشکلات شهری در کشور است.
کد خبر: ۱۴۱۱۴۸۲

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی در نشست شهرداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای یزد که با حضور مهدی سلیمی رئیس سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور برگزار شد، اظهارداشت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در برخی از مسائل و مشکلات موجود در این بخش می‌تواند به صورت ویژه نقش‌آفرینی کند.

وی گفت: تمام مشکلات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مربوط به بودجه و اعتبارات نیست و کمک و تسهیل سازمان دهیاری و شهرداری‌ها می‌تواند مشکل‌گشای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در این امور باشد.

شهردارشهرمیراث جهانی یزد با بیان اینکه این تسهیل گری در شهرهای بزرگ به صورت مستقیم و تجمیع شهرهای کوچک انجام شود، گفت: الان سه سال است که آیین نامه استخدامی شهرداری‌ها باطل شده و درکمیسیون اجتماعی دولت متوقف مانده و حتی سال گذشته درنشست با معاون حقوقی رئیس جمهور این موضوع را مطرح کردیم اما همچنان کارمعطل باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها حجم بسیاربزرگی از خدمات و وظایف را برعهده دارند، تصریح کرد: دراستان یزد اعتبارات شهرداری یزد معادل تمام اعتبارات استان است و نمی‌توان بدون توجه به موضوع نیروی انسانی کار را به صورت کامل و درست پیش برد.

محی‌الدینی خاطرنشان کرد: ما در این بخش پولی از دولت نمی‌خواهیم و تنها به دنبال آن هستیم که نیروی انسانی مورد نیاز شهرداری را تامین کنیم تا درآینده با مشکل مواجه نشویم.

شهردار یزد ادامه داد: الان بودجه تمام سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و ورزشی ما به اندازه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد بودجه ندارد اما این سازمان تنها با ۲۸ نفر نیرو در حال فعالیت است و که نسبت به دیگر سازمان‌های استان نیروهای بسیار کمی به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه ممکن است برخی شهرداری‌ها با نیروی انسانی مازاد روبرو باشند ولی در شهرهایی همچون یزد و اصفهان چنین چیزی نیست و مشکل کمبود نیروی انسانی وجود دارد، تصریح کرد: این مشکل اگر برطرف نشود در آینده با مشکل جدی روبرو می‌شویم.

محی‌الدینی شهرداری‌ها را در بالاترین سطح پویایی در شهرها و استان‌ها دانست و گفت: برخی مواقع یک نامه یا آیین‌نامه فعالیت شهرداری‌ها را به صورت کامل قفل می‌کند و درخواست داریم که نظرات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در تصویب آیین نامه‌ها گرفته شود تا مشکلی در روند اجرایی کار پیش نیاید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها