مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: واحد تولید گازوئیل یورو ۵ در این پالایشگاه هم اکنون وارد مدار شده که استانداردهای زیست محیطی را دارد.
مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: واحد تولید گازوئیل یورو ۵ در این پالایشگاه هم اکنون وارد مدار شده که استانداردهای زیست محیطی را دارد.
کد خبر: ۱۴۱۱۱۷۶

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: واحد تولید گازوئیل یورو ۵ در این پالایشگاه هم اکنون وارد مدار شده که استانداردهای زیست محیطی را دارد. 

 

علیرضا جعفرپور بروجنی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از ۱۰۲ پروژه زیست محیطی افزود: پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس برای کشور دارای جایگاهی حیاتی است، برهمین اساس مسائل توسعه‌ای با جدیت دنبال می‌شود و در اقدامی که از سال گذشته آغاز کردیم یک واحد تصفیه دیزل را آماده راه‌اندازی کردیم که به صورت آزمایشی وارد مدار شده و در انتظار افتتاح رسمی آن هستیم.

 

وی بیان کرد: در این مرحله حدود ۴۲ هزار بشکه گازوئیل تولیدی نفت ستاره، تبدیل به گازوئیل یورو ۵ خواهد شد که استانداردهای زیست محیطی را دارد و گوگرد آن نیز زیر حد استاندارد است‌.

 

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس اظهار کرد: نفت ستاره خلیج‌فارس با دارا بودن حدود ۲۰ درصد از ظرفیت پالایشی کشور، ۴۰ درصد بنزین کشور را تولید می‌کند که بنزین یورو ۵ بوده و از لحاظ سولفور حتی استاندارد بسیار بالایی دارد.

 

جعفرپور همچنین به مجوزهای محیط زیستی اشاره کرد و گفت: هیچ‌کس به دنبال این نیست که بدون مجوز کاری را شروع کند اما گاهی سخت‌گیری‌ها و یا زمان‌بر بودن فرآیندها، کارها را سخت می‌کند.

 

وی یادآورشد: باید کمی چابک‌تر عمل کرد، چرا که زمان برخی مجوزها بسیار مهم است و لازم است سازمان محیط‌ زیست در صدور مجوزها تسریع داشته باشند تا فرصت‌ها از بین نرود که از کشورهای همسایه عقب بیافتیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها