سخنگوی دولت گفت: جوان نخبه ایرانی توانایی دست یابی اهداف در همه زمینه‌های مهم را دارد.
سخنگوی دولت گفت: جوان نخبه ایرانی توانایی دست یابی اهداف در همه زمینه‌های مهم را دارد.
کد خبر: ۱۴۰۶۷۲۱

هرمزگان-جام جم انلاین-سخنگوی دولت گفت: جوان نخبه ایرانی توانایی دست یابی اهداف در همه زمینه‌های مهم را دارد.

 

بهادری جهرمی در جمع دانشجویان دانشگاه هرمزگان افزود: برنامه روایت پیشرفت گوشه‌ای کوچک از دست آورد‌های جوانی ایرانی را در عرصه‌های، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، نظامی و امنیتی را به تصویر می‌کشد.


استاندار هرمزگان نیز گفت: پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس میعانات گازی را که از ما نمی‌خریدند تبدیل کرد به بنزینی که نمی‌توانستیم از خارج وارد کنیم.


مهدی دوستی، افزود: ستاره خلیج‌فارس بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان و بزرگترین تولید‌کننده‌ی بنزین یورو ۴ در جهان است که توسط ایرانی‌ها ساخته شده است.


وی گفت: سال ۹۰ که پروژه را تحویل گرفتیم، اینجا فقط چند مخزن پوسیده بود و تقریبا همه خاک بود، اما با تکیه بر توان مهندسان کشوری که متوسط سن‌شان حدود ۳۱ سال بود توانستیم این مجموعه را تکمیل و تحویل مردم شریف ایران کنیم.


استاندار هرمزگان با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر نیرو در احداث پروژه نفت ستاره مشارکت داشته‌اند، افزود: در این پالت حدود شش میلیون و ۵۰۰ هزار اینچ جوشکاری لوله صورت که معادل ۶ فاز پارس جنوبی است و ۱۵ هزار کیلومتر کابل‌کشی شده است که معادل کابل‌کشی دور تا دور مرز‌های ایران می‌شود.


دوستی با بیان اینکه، بیش از ۸۵ درصد پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، گفت: مدیریت این پروژه به واقع کار دشواری بود چرا که در روز‌های اجرای این پروژه فقط روزانه ۶۰ هزار نان توزیع می‌شد و یا اینکه میزان توزیع آب در روز ۲ هزار متر مکعب بود.

 

استاندار هرمزگان افزود: یقین بدانید اگر امروز دشمن به ما حمله نمی‌کند یا دیگر سوخت ما را تحریم نمی‌کند برای این است که اولا توان حمله به ما را ندارد و ثانیا می‌داند که تحریم‌هایش کارساز نیست.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها