معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص وضعیت شیر خشک در اصفهان اعلام نمود:

تشریح وضعیت شیرخشک در اصفهان از زبان معاون غذا و داروی دانشگاه

در استان اصفهان کمبود جدی در تامین انواع شیرخشک نداریم و گاهی ممکن است که یکی از برندهای مورد تقاضا موجود نباشد و از طریق برند دیگری از شیرخشک می توان جایگزین نمود. هم اکنون انواع شیرخشک شامل شیرخشک های رگولار یا معمولی، شیرخشک های رژیمی و شیرخشک متابولیک از مسیر های مختلف قابل دسترسی هستند.
کد خبر: ۱۴۱۱۱۶۴

جام جم آنلاین اصفهان؛ دکتر محمود اعتباری از توزیع سه نوع شیر خشک در سطح استان خبر داد و افزود: « شیر خشک معمولی یا رگولار » برای شیرخواران سالمی که از شیرمادر محروم هستند مصرف می شود و در حال حاضر این نوع شیر خشک در تمام داورخانه ها قابل دسترسی است اما از ابتدای تیرماه بر اساس ثبت مشخصات متقاضی شامل کد ملی و تاریخ تولد به متقاضیان اعطاء می شود.

وی با اشاره به « شیرخشک رژیمی » که نوزادان و شیرخوارانی که دچار بعضی مشکلات نظیر آلرژی، رفلاکس و سایر اختلالات گوارشی هستند به این نوع شیرخشک نیاز دارند، ادامه داد: شیرخشک رژیمی در تعداد محدودی از داروخانه ها توزیع و متقاضیان می توانند از داروخانه های شبانه روزی جوار بیمارستان های تخصصی کودکان دریافت کنند ، همچنین لیست داروخانه های دارای شیر خشک رژیمی در سایت معاونت غذا و دارو درج شده و متقاضیان با تماس به شماره تلفن 37924808 می توانند از موجودی این شیرخشک وداروخانه‌های مورد نظر، مطلع شوند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: « شیرخشک متابولیک » برای کودکان مبتلا به بیماریهای خاص، استفاده می شود که خانواده ها با ثبت نام در سامانه بیماریهای نادر، شیرخشک برای آنها تامین و به آدرس اعلام شده آنها ارسال می گردد.

دکتر اعتباری افزود: شیر خشک های معمولی یا رگولار همگی تولید داخل هستند ، این درحالی است که شیر خشک های رژیمی، هم از طریق تولید داخل و هم بصورت وارداتی تامین می شوند و شیرخشک های متابولیک فقط وارداتی هستند، همچنین برخی از شیرخشک های معمولی به صورت یارانه ای و از طریق اختصاص کوپن در اختیار خانواده ها و فرزندشان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 2 هزار و 214 شیر خشک متابولیک از تهران برای متقاضیان در اصفهان ارسال و توزیع شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه با اشاره به اینکه در اصفهان کارخانه تولید شیر خشک نداریم و شیرخشک از استان های شهرکرد، مشهد و تهران وارد استان می شود، بیان داشت: در زمان حاضر برنامه ای برای افزایش قیمت شیرخشک ها وجود ندارد هرچند تقاضای این مورد از طرف تولید کنندگان مطرح شده است.

وی گفت: متقاضیان شیر خشک در صورت مواجهه با هر گونه مشکلی در تامین آن می توانند با سامانه 190 تماس حاصل نمایند.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها