معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا ادعای برخی رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر وجود گفت‌وگوهای محرمانه میان تهران و واشنگتن را به‌طور تلویحی رد کرد.
معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا ادعای برخی رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر وجود گفت‌وگوهای محرمانه میان تهران و واشنگتن را به‌طور تلویحی رد کرد.
کد خبر: ۱۴۱۱۱۴۶

به گزارش جام جم آنلاین، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره گزارش ادعایی روزنامه هاآرتص مبنی بر اینکه ایران و آمریکا در حال انجام رایزنی‌های محرمانه برای حصول یک توافق اولیه هستند، تاکید کرد که به این گونه شایعات و یا درز گفت‌وگوهای دیپلماتیک که تمایل به دروغ‌پردازی و گمراه کردن دارند، پاسخ نمی‌دهد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز چهارشنبه در گزارشی مدعی شد: اسرائیل بر این باور است که گفت‌وگوهایی محرمانه میان تهران و واشنگتن در جریان است و احتمال حصول یک توافق محدود و اولیه میان دو کشور نیز وجود دارد که بر اساس آن، ایران سطح غنی‌سازی اورانیوم را در ازای آزاد شدن حدود ۲۰ میلیارد دلار از پول مسدود شده خود در عراق، کره جنوبی و سهم آن از برداشت از صندوق بین المللی پول کاهش خواهد داد.

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، ودانت پاتل گفت: من به‌طور قطع به شایعات یا درز گفت‌وگوهای دیپلماتیک که البته تمایل به دروغ‌پراکنی و گمراه‌ کردن دارند، پاسخ نمی‌دهم. شما از من، وزیر امورخارجه و رئیس جمهور بایدن شنیده‌اید که ایالات متحده متعهد است، هرگز اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را ندهد. ما همچنان بر این باوریم که دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این هدف بر یک مبنای قابل تایید و بادوام است. همچنین رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه به صراحت گفته‌اند که ما هیچ گزینه‌ای را از روی میز حذف نکرده‌ایم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص سایت مریوان و ادعای نماینده آمریکا در وین در نشست شورای حکام مبنی بر اینکه پاسخ تهران درباره آن موضوع کافی نبوده است، ادعاهایی را علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران مطرح کرد و گفت که جدیدترین گزارش مدیرکل آژانس نیز به وضوح نشان می‌دهد، ایران به گونه‌ای به گسترش فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهد که هیچ هدف غیرنظامی معتبری ندارد.

این دیپلمات آمریکایی افزود: ما معتقدیم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تلاش‌های گسترده‌ای برای تعامل با ایران درخصوص بسیاری از این مسائل مرتبط با پادمان‌ها و تعهدات تهران انجام داده است. ما خرسندیم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران توانستند برای افزایش دفعات و شدت بازرسی‌ها در تاسیسات غنی‌سازی ایران به توافق برسند. با این حال، ما همچنان از ایران می‌خواهیم که به طور کامل با آژانس اتمی و اجرای تعهداتش تحت بیانیه مشترک ماه مارس با آژانس همکاری کند./ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها