استاندار بوشهر با اشاره به آغاز ساخت ۲ نیروگاه اتمی هر کدام به ظرفیت یک‌هزار و ۸۰ مگاوات برق هسته‌ای در بوشهر گفت: این پروژه‌های مهم با تلاش مهندسین جوان ایرانی طراحی و ساخته می‌شود.
استاندار بوشهر با اشاره به آغاز ساخت ۲ نیروگاه اتمی هر کدام به ظرفیت یک‌هزار و ۸۰ مگاوات برق هسته‌ای در بوشهر گفت: این پروژه‌های مهم با تلاش مهندسین جوان ایرانی طراحی و ساخته می‌شود.
کد خبر: ۱۴۱۱۰۹۴

به گزارش جام جم آنلاین، احمد محمدی‌زاده شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح بزرگراه شهید بیژن گرد در محلات جنوبی شهر بوشهر با بیان اینکه طرح‌های مهمی در کشور با توان جوانان ایرانی در حال ساخت و بهره‌برداری است اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی در ساخت نیروگاه اتمی بوشهر، خارجی‌ها در همه حوزه‌های تخصصی فعال بودند و ایرانی‌ها تنها در حد کارگر معمولی فعالیت می‌کردند.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحولات عظیم و شگرف در همه عرصه‌های مهم و تخصصی و ساخت طرح‌ها و پروژه‌ها ایجاد شد گفت: اکنون ساخت 2 نیروگاه اتمی هر کدام با ظرفیت یک‌هزار و 80 مگاوات برق هسته‌ای در بوشهر آغاز شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در ساخت این 2 نیروگاه اتمی مهندسین جوان، پیمانکاران توانمند ایرانی در همه مراحل طراحی و ساخت مشارکت دارند گفت: در این 2 پروژه حتی یک نفر نیروی خارجی وجود ندارد و تمام مراحل عملیات اجرایی این نیروگاه‌های برق هسته‌ای با توان متخصصان ایرانی انجام می‌شود.

محمدی‌زاده با بیان اینکه این توانمندی‌ها، بزرگ مرد تاریخ حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری ایجاد کردند افزود: انقلاب اسلامی تحولات مهم و شگرف در ابعاد گوناگون رقم زد و اکنون ایران اسلامی در همه امور توانمند و مقتدر است.

وی به ساخت سد در استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: ساخت 4 سد باغان، دالکی، باهوش و دشت پلنگ با ظرفیت هر کدام بیش از 400 میلیون مترمکعب توسط متخصصان و پیمانکاران ایرانی در استان بوشهر ساخته می‌شود و این درحالی است که این پیمانکاران به سبب توانمندی بالا در کشورهای همسایه در ساخت سد مشارکت دارند.

استاندار بوشهر این موارد اعلام شده را از افتخارات بزرگ و توانمندی متخصصان ایرانی دانست و بیان کرد: این افتخارات توسط امام راحل و مقام معظم رهبری ایجاد شده است.

محمدی‌زاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر گفت: شهدای والامقام اهداف انقلاب اسلامی را محقق کردند و اگر شهدا نبودند این اهداف محقق نمی‌شد.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران پروژه بزرگراه پدافند غیرعامل شهید «بیژن‌گرد» در بوشهر از جمله شهردار، رئیس شورای شهر بوشهر، مجریان، پیمانکاران گفت: این موفقیت‌ها حاصل همدلی و وحدت است همانگونه که مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند در سایه همدلی و وحدت می‌توانیم به افتخارات بزرگی دست یابیم./تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها