رییس شورای اسلامی کلانشهر کرج با اشاره به حضور معاون اجرایی رییس جمهور در البرز و گنجاندن ۲ پروژه قطار شهری و بزرگراه شمالی کرج در فهرست پروژه های مورد حمایت دولت ، گفت: ورود دولت سیزدهم به این پروژه ها گره گشا است.
کد خبر: ۱۴۱۰۹۵۵

به گزارش جام جم آنلاین البرز،شامگاه سه شنبه در یکصدودهمین نشست شورای اسلامی شهر کرج با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) افزود: از شهردار کرج انتظار می رود مصوبه شورای اداری استان البرز را برای تامین ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز این پروژه ها از محل بودجه ملی پیگیری کنند.

وی ادامه داد: تامین اعتبار ملی برای قطار شهری و بزرگراه شمالی کرج ضمن شتاب در تکمیل این پروژه ها موجب روان سازی ترافیک، کاهش مشکلات زیست محیطی و ارتقای خدمات رسانی به شهروندان کرجی ،ساکنان استان البرز و مسافران خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر کرج با قدردانی از حمایت های استاندار البرز و نماینده ولی فقیه در استان از پروژه های عمران شهری کرج گفت: اگر اعتبار مورد نیاز این پروژه ها در اسرع وقت توسط دولت تامین شود به طور قطع مدیریت شهری کرج به وظیفه خود برای شتاب بخشی در تکمیل قطار شهری و بزرگراه شهید سلیمانی اهتمام خواهد داشت.

پروژه خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه از سال ۱۳۸۵ آغاز شد که قرار بود با گشایش این پروژه در سال ۹۰، منطقه کمالشهر در غرب کرج به شهرستان شهریار استان تهران در قالب خدمات ریل شهری متصل شود.

این پروژه به علت مشکلات و موانع متعدد از جمله ناتوانی مدیریت شهری کرج در تامین اعتبار ، احداث آن زمانبر شد و به دولت سیزدهم رسید.

قبل از دولت سیزدهم ۱۵ کیلومتر از تونل این پروژه توسط دولت های قبلی حفاری شد و قرار بود در پایان دولت دوازدهم قطعه نخست آن به طول ۶.۵ کیلومتربین گلشهر تا چهار راه طالقانی کرج پس از تجهیز و انتقال قطارها به داخل تونل افتتاح شود اما پروژه به صورت نا تمام به دولت سیزدهم واگذار شد.

اقدام جهادی مدیریت شهری کرج با حمایت دولت سیزدهم موجب شد تا قطعه نخست این پروژه اواخر سال گذشته پس از تجهیز و انتقال یک رام قطار به داخل تونل با حضور وزیر کشور به صورت آزمایشی راه اندازی شود که اکنون در طول هفته به صورت رایگان مسافران را جابجا می کند.

مسوولان اجرایی مصمم هستند تا پایان دولت سیزدهم تمام ۱۵ کیلومتر تونل حفاری شده قطار شهری کرج با تجهیز ایستگاه ها مورد بهره برداری قرار گیرد.

همچنین عملیات احداث بزرگراه شمالی کرج در تیرماه سال ۱۳۹۵ به طول ۱۷.۵ کیلومتر در ادامه آزاد راه شهید همت آغاز شد و قرار بود این پروژه طی سه سال به بهره برداری برسد اما کمبود اعتبار و وجود معارضان خصوصی، تکمیل این پروژه را ناتمام به دولت سیزدهم کشاند.

اکنون این پروژه که پس از شهادت سرددل ها به نام حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شد، ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بزرگراه شهید سیلمانی با عبور از رودخانه کرج و ارتفاعات عظیمیه و باغستان کرج ، ترافیک آزاد راه شهید همت را به آزاد راه کرج – قزوین در غرب کرج هدایت می کند.

تکمیل بزرگراه شهید سلیمانی کرج نیازمند تامین ۶ هزارو۵۰۰ میلیارد تومان است که دولت متعهد شده تا ۵۰ درصد این اعتبار را تامین کند.

دولت سیزدهم مصمم است تا با تکمیل این ۲ پروژه مشکل ترافیکی و زیست محیطی البرز را کاهش دهد.

محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور هفته گذشته با هدف پیگیری پروژه های مصوب سفر فروردین ماه ۱۴۰۱ رییس جمهور به استان البرز و گنجاندن پروژه های نیمه تمام شهری کرج در فهرست بودجه ملی در البرز حضور یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها