رئیس پلیس فتا استان کرمان خبرداد:

کلاهبرداری اینترنتی به بهانه فروش دام درکرمان

رئیس پلیس فتا استان کرمان از شناسایی فردی که با ترفند فروش دام زنده در سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۰۹۱۶

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛سرهنگ محمدرضا رضایی،گفت:در پی شکایت یک شهروند کرمانی مبنی بر کلاهبرداری از طریق سایت دیوار و با تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد شاکی در این سایت پس از خریداری چند راس گوسفند،مبلغ زیادی به حساب فروشنده واریز کرده که پس از گذشت چند روز علاوه بر اینکه دامی دریافت نکرده است،فروشنده نیز دیگر پاسخگوی تماس هاس خود نبوده است.

این مسئول انتظامی اظهار داشت:دراین رابطه با اقدامات تخصصی کارشناس پلیس فتا فرد کلاهبردار شناسایی شد،اما قصه پر تکرار کلاهبرداری سایبری از طریق پرداخت بیعانه در خریدهای اینترنتی هنوز هم باعث ایراد ضرر و زیان به مردم می شود.

سرهنگ رضایی ارتباط با افراد ناشناس در بستر فضای مجازی در حوزه خريد و فروش و پيرو آن اعتماد بي مورد و انجام معاملات بدون احراز هويت طرفين معامله را منجر به سوء استفاده و وقوع کلاهبرداری برشمرد و افزود:اگر عدم پرداخت بیعانه توسط کاربران فضای مجازی در خرید های اینترنتی مورد توجه قرار بگیرد درصد زیادی از جرایم مالی کاسته خواهد شدو با رعایت همین نکته ساده از متضرر شدن هموطنان به صورت گسترده پیشگیری خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان از عموم شهروندان خواست به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصون ماندن از کلاهبرداری های این حوزه به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها